دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

وزارت دفاع آمریکا: برنامه‌های فضایی ایران را زیر نظر داریم/ پمپئو: ایران برای پرتاب ماهواره نظامی پاسخگو باشد

وزارت دفاع آمریکا: برنامه‌های فضایی ایران را زیر نظر داریم/ پمپئو: ایران برای پرتاب ماهواره نظامی پاسخگو باشد
پنتاگون در اولین واکنش خود به پرتاب ماهواره نظامی ایران اعلام کرد که ایالات متحده به نظارت برنامه‌های ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، رابرت لودویگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا با اشاره به اینکا ایالات متحده برنامه‌های ایران را تحت نظر دارد، گفت: با وجود اینکه تهران هنوز موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای ندارد اما تمایلش برای داشتن موازنه‌ای استراتژیک در برابر آمریکا ممکن است منجر به آغاز تولید موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای شود.

پمپئو: ایران برای پرتاب ماهواره نظامی پاسخگو باشد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهاررشنبه در کنفرانسی خبری در واکنش به پرتاب موفیقت‌آمیز ماهواره نظامی نور به مدار گفت: از نظر من ایران باید برای این کارش پاسخگو باشد. ارگانی که از نظر آمریکا تروریستی محسوب می‌شد اقدام به پرتاب ماهواره به فضا کرده است.

همچنین رابرت لودویگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا با اشاره به اینکه ایالات متحده برنامه‌های ایران را تحت نظر دارد، گفت: با وجود اینکه تهران هنوز موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای ندارد اما تمایلش برای داشتن موازنه‌ای استراتژیک در برابر آمریکا ممکن است منجر به آغاز تولید موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای شود.

وزارت خارجه اسرائیل پرتاب ماهواره نظامی ایران را محکوم کرد

مهر نوشت: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به پرتاب موفقیت آمیز نخستین ماهواره نظامی ایران توسط سپاه پاسداران واکنش نشان داد.

در این ارتباط رژیم صهیونیستی در رویکرد خصمانه خود، پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران را محکوم کرده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته است تا با محکوم کردن پرتاب ماهواره ایرانی، تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: شورای امنیت باید درباره پرتاب ماهواره نظامی ایران تحقیق کند

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی با طرح این ادعا که ایران با پرتاب ماهواره «نور» به فضا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است، اعلام کرد که دولت آمریکا قصد دارد این پرونده را به شورای امنیت ارجاع دهد.

این دیپلمات آمریکایی با اعلام اینکه از نظر دولت آمریکا پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است، به بی‌بی‌سی گفت: «آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواهد خواست که درباره پرتاب این ماهواره تحقیق کند و نشان دهد که کشورها در صورت سرپیچی از قطعنامه‌های سازمان ملل با عواقبی مواجه خواهند شد.»

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *