یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین سفر می‌کند

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین سفر می‌کند

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد طی روزهای آتی در ماه جاری میلادی به بحرین سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس، «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی جمعه (۱۸ سپتامبر/۲۶ شهریور) اعلام کرد که در ماه جاری میلادی به بحرین سفر خواهد کرد.

طبق نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» این نخستین سفر یک مقام رژیم صهیونیستی به کشور بحرین بعد از توافق سال گذشته برای عادی‌سازی روابط میان دو طرف به شمار می‌رود.

لاپید در یک کنفرانس تلفنی با حضور «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و مقام‌های بحرین و امارات متحده عربی و مراکش برنامه‌اش برای سفر به این کشور حاشیه خلیج فارس را اعلام کرد.

مقام‌های حاضر در این کنفرانس تلفنی توافقات حاصل‌شده برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که باعث باز شدن سفارتخانه‌ها، برقراری پروازهای مستقیم و حصول توافق‌هایی برای تحکیم روابط اقتصادی شده را مورد تمجید قرار دادند.

لاپید گفت: «درب باشگاه توافقات ابراهیم به روی اعضای جدید باز است.» او در ادامه برنامه اش برای سفر به بحرین طی روزهای آتی در ماه جاری میلادی اعلام کرد. لاپید پیش از این به امارات و مراکش سفر کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا شهریورماه سال گذشته در توییتر با اعلام عادی‌سازی روابط بین منامه و تل‌آویو نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

اعلام عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و رژیم آل خلیفه یک ماه بعد از اعلام توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات اتفاق افتاد.

روز سه‌شنبه هفته جاری  «خالد یوسف الجلاهمه» نخستین سفیر بحرین در فلسطین اشغالی اعتبارنامه‌اش را تقدیم رئیس رژیم صهیونیستی کرد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *