پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

وزیر فرهنگ لبنان: دست ندادن شاهزاده بحرینی با سفیر اسراییل، سیلی به صهیونیست ها بود

وزیر فرهنگ لبنان: دست ندادن شاهزاده بحرینی با سفیر اسراییل، سیلی به صهیونیست ها بود

 وزیر فرهنگ لبنان با تقدیر از شاهزاده “می بنت محمد آل خلیفه “وزیر فرهنگ و آثار باستانی بحرین که ماه گذشته در جریان مراسم یابود در گذشت پدر “استیون بوندی”، سفیر آمریکا در منامه از دست دادن با “ایتان نائه”، سفیر اسرائیل در بحرین خودداری کرده بود، مقاومت وی را ستود و ارج نهاد.

به گزارش امروز (یک شنبه) ایرنا، “محمد وسام المرتضی” طی نامه ای خطاب به همتای بحرینی (سابق) خود نوشت: این دست شما از یک سو و دست دختر فلسطینی “عهد التمیمی” که به سرباز اسرائیلی سیلی زد، حامل نشان کرامت و بزرگی در جهان عرب است، کرامتی که دشمن تلاش می کند هر روز با ادامه اشغالگری، عادی سازی، ویرانی و نابودی آن را لگدمال کند.

وی ادامه داد: شما برای این رفتار شایسته لایق لوح افتخار هستید، ولی نامه اخراج دریافت کردید، با این وجود یقین بدانید هر دانه خاکی در سرزمین عرب به شما آفرین می گوید و به دستان شما برای مصافحه ای که نکردید، افتخار می کند.  به یقین پیروزی حتمی است، زیرا اراده‌ برای زندگی هنوز در رگ‌های آزادگان می‌تپد؛ درود و سلام ما از لبنان، سرزمین مقاومت و پایداری و پیروزی، هزاران بار تقدیم تو باد.

پادشاه بحرین اخیرا «می بنت محمد آل خلیفه» وزیر سازمان فرهنگ و آثار باستانی این کشور را که به عنوان چهره مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونستی معروف است، به دلیل دست ندادن با سفیر رژیم صهیونیستی در منامه، از سمتش برکنار کرد.

در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، سفیر ایالات متحده در منامه، مراسم ختم ویژه‌ای را به مناسبت در گذشت پدرش در منزل خود برگزار کرد و از برخی سفرا و مقامات از جمله ایتان نائیه سفیر رژیم اسرائیل در بحرین و شیخه می بنت محمد دعوت کرد.

به گزارش رای الیوم، این مقام بحرینی که عضو دستگاه حاکمه خاندان آل خلیفه است، به دلیل اینکه در این مراسم از دست دادن با سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین خودداری کرده بود، از سمتش برکنار شد.

پیش از این هم شیخه می بنت محمد با یهودی سازی مناطق قدیمی منامه و اجازه به سرمایه‌گذاران یهودیان آمریکا برای ساختن محله «یهودی نشین» مخالفت کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *