دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

پاکستان کاردار افغانستان را احضار کرد

پاکستان کاردار افغانستان را احضار کرد

 وزارت خارجه پاکستان با احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد، آتشباری نیروهای طالبان به مناطق مرزی پاکستان و تلفات جانی ناشی از حوادث اخیر را محکوم کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، همزمان با تشدید درگیری‌های مرزی در منطقه «چمن» واقع در ایالت بلوچستان، کاردار سفارت افغانستان به وزارت امور خارجه پاکستان احضار و اعتراض قوی اسلام‌آباد به حکومت طالبان منتقل شد.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز اعلام کرد: رویدادهای اخیر و اقدامات غیرقانونی فرامرزی توسط نیروهای مرزی افغانستان در منطقه مرزی چمن-سپین بولدک که منجر به تلفات جانی، زخمی و خسارت مالی شد، به شدت محکوم است.

پاکستان تاکید کرد که حفاظت از غیرنظامیان همچنان بر عهده دو طرف است و باید از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد افزود که صلح در امتداد مرزهای پاکستان و افغانستان اجتناب ناپذیر است.

روز گذشته درپی تبادل آتش سنگین در مرز مشترک با افغانستان تنها چند روز پس از درگیری خونین میان طرفین، یک نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر در خاک پاکستان زخمی شدند.

اسلام‌آباد، حکومت طالبان را به کم کاری در مراقبت از مرزهای مشترک و هدف قرار دادن غیرنظامیان در قلمروی پاکستان متهم می‌کند.

پاکستان به شدت از رویکرد حکومت موقت طالبان در کنترل مرزهای مشترک با افغانستان شکایت دارد و کابل را در همکاری نکردن علیه تروریسم و برخورد با عناصر ضدپاکستانی مقصر می‌داند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *