سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

پزشک سابق کاخ سفید درباره وخامت زوال عقل بایدن هشدار داد

پزشک سابق کاخ سفید درباره وخامت زوال عقل بایدن هشدار داد

پزشک سابق کاخ سفید درباره سرعت اختلال شناختی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد و گفت این امر آمریکا را با خطر بزرگی مواجه کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، فاکس نیوز نوشت: در حالی که تولد ۸۱ سالگی بایدن بحث های بیشتری را درباره مساله سن و زوال ذهنی او برانگیخته است، رانی جکسون نماینده جمهوریخواه از ایالت تگزاس و پزشک سابق کاخ سفید بر این باور است که دلایلی واقعی برای نگرانی وجود دارد.

وی روز یکشنبه به شان دافی مجری مهمان شبکه فاکس نیوز گفت: زوال عقلی بایدن به سرعت در حال رخ دادن است. همان طوری که گفتید من از سه رئیس جمهوری مراقبت کرده ام… . بنابراین من از نزدیک می دانم که برای فرمانده کل قوا و رئیس کشور بودن به چه چیزی نیاز هست. این یک کار طاقت فرسا از نظر فیزیکی و روانی است و این مرد نمی تواند از پس آن برآید. او هر روز به ما ثابت کرده که نمی تواند این وظیفه را انجام دهد اما این وضعیت روز به روز وخیم تر می شود.

جکسون، پزشک کاخ سفید در دولت های جورج بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ بود و پیش تر نیز درباره توانمندی ذهنی بایدن هشدار داده و حتی خواستار آزمایشات سلامت روان برای بایدن یا کنار گذاشتن او از رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ شده بود.

وی گفت: غیرقابل باور است که بایدن تا چه اندازه از نظر روانی فقط در دوره ریاست جمهوری خود دچار زوال شده است. ما نمی توانیم او را برای باقی مانده دوره خود و برای چهار سال بعدی داشته باشیم. او همین حالا هم ما را در معرض خطر بزرگی قرار داده است.

فاکس نیوز نوشت: در حالی که بسیاری درباره اجازه به بایدن برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات آینده هشدار می دهند، نتیجه برخی گمانه زنی ها درباره معرفی نامزدهای جایگزین همچون گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا و میشل اوباما بانوی اول سابق آمریکا، برای این جانشینی احتمالی معلوم نیست.

جکسون در ادامه این مصاحبه فهرستی از نگرانی های خود درباره مسیر آینده کشور را برشمرد و از جمله به بحران در مرزهای جنوبی، تنش های بین المللی و مسائل اقتصادی اشاره کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *