یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

پیامد کرونا در آمریکای لاتین؛ کاهش ۵ درصدی تولید ناخالص داخلی

پیامد کرونا در آمریکای لاتین؛ کاهش ۵ درصدی تولید ناخالص داخلی

*به گزارش تارنمای شبکه تله سور، کاهش تولید ناخالص داخلی یکی از پیامدهای همه‌گیری کرونا در اقتصاد کشورهای آمریکای لاتین در سال جاری میلادی خواهد بود به طوری که میلیون‌ها نفر شغل‌هایشان را از دست می‌دهند؛ ده‌ها میلیون نفر مجبور به ماندن در خانه شده‌اند و بیشتر سفرهای خارجی نیز لغو شده‌اند.

تهران- ایرنا- بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود براساس برآورد کارشناسان اعلام کرد، کاهش تولید ناخالص داخلی کشورهای آمریکای لاتین به دنبال شیوع ویروس کرونا نزدیک به ۴.۶ درصد در سال جاری میلادی خواهد بود.

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، کاهش تولید ناخالص داخلی یکی از پیامدهای همه‌گیری کرونا در اقتصاد کشورهای آمریکای لاتین در سال جاری میلادی خواهد بود به طوری که میلیون‌ها نفر شغل‌هایشان را از دست می‌دهند؛ ده‌ها میلیون نفر مجبور به ماندن در خانه شده‌اند و بیشتر سفرهای خارجی نیز لغو شده‌اند.

افول اقتصاد کشورهای آمریکای لاتین به دنبال شیوع کرونا همچنین موجب بروز تنش‌های اجتماعی خواهد شد.

براساس گزارش بانک جهانی، بیشترین کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکای لاتین به دنبال شیوع این ویروس در کشورهای مکزیک و اکوادور خواهد بود که کاهش ۶ درصدی را تجربه می‌کنند.
کاهش تولید ناخالص داخلی نیز در آرژانتین ۵.۲ و در برزیل ۵ درصد خواهد بود.

« مارتین لاما » اقتصاددان ارشد بانک جهانی در این زمینه گفت: دولت‌های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب با چالش بزرگی روبرو هستند: حفاظت از جان مردم همزمان با افول اقتصاد کشورها.
لازم است کشورهای این منطقه سیاست‌های هماهنگ و منسجمی را در پیش بگیرند.

برزیل(۲۳ هزار و ۷۲۳ نفر)، پرو(۹۷۸۴)، اکوادور(۷۵۲۹)، شیلی(۷۵۲۵)، مکزیک(۵۰۱۴) و پاناما ( ۳۴۷۲) به ترتیب بالاترین آمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین را دارند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *