یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

۶ ماه جنگ تل‌آویو علیه غزه؛ «آژیرها همچنان فعال و شهرک‌نشینان دور از خانه»

۶ ماه جنگ تل‌آویو علیه غزه؛ «آژیرها همچنان فعال و شهرک‌نشینان دور از خانه»

رسانه های رژیم صهیونیستی به اوضاع نابسامان این رژیم با گذشت شش ماه از جنگ علیه نوار غزه اشاره و از دورنمای تیره و مبهم آن برای تل آویو خبر دادند.هنوز مشخص نیست که صهیونیست های ساکن شمال فلسطین اشغالی چه زمانی خواهند توانست به خانه های خود بازگردند و روشن نیست که در نیمه دوم سال آنها امنیت خواهند داشت یا خیر.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه خبری العهد لبنان در گزارشی با عنوان «نصف سال جنگ؛ رژیم صهیونیستی در خطر و در اوج دودستگی های داخلی و سیاسی» آورده است: «با گذشت شش ماه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه و آغاز عملیات طوفان الاقصی) اوضاع رژیم اسرائیل روز به روز بدتر می شود. عبارت «باید جنگ را تمام کنیم و اسیرانمان را بازگردانیم و نتانیاهو باید برود» خلاصه آن چیزی است که رسانه های رژیم اسرائیل درباره اوضاع داخلی این رژیم در نتیجه جنگ وحشیانه علیه غزه و آثار سنگین آن، روایت می کنند.

این رسانه لبنانی نوشت: رسانه های دشمن صهیونیستی در گزارش های خود به شدت به عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل انتقاد و شیوه او را شکست خورده قلمداد کرده اند. این رسانه ها به عدم تحقق اهداف جنگ علیه غزه و بازنگشتن اسیران صهیونیست در طول شش ماه جنگ و ناکامی تل آویو در به زانو درآوردن جنبش حماس اشاره می کنند. طبق اذعان رسانه های رژیم اسرائیل، در طول این جنگ، ۱۵۰۰ صهیونیست کشته و ۱۲۰ هزار صهیونیست آواره شده وصدها هزار نفر از نظامیان ذخیره، کشاورزان و کارفرمایان تاوان جنگ علیه نوار غزه را پس می دهند.

 

پایگاه العهد در گزارش خود آورده است: درباره تلفات و خسارات ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش های رسانه های این رژیم از کشته شدن ۶۰۴ نظامی از زمان شروع جنگ خبرداده اند که ۲۶۰ نفر از زمان حمله زمینی به غزه کشته شده اند. همچنین طبق این گزارش ها، حدود ۱۰ هزار و پانصد نظامی رژیم صهیونیستی دچار مشکلات روحی و روانی شده اند و براثر شدت عوارض آن، یکهزار و ۸۹۰ نفر از آنها به عرصه جنگ بازنگشته اند. همچنین سه هزار و ۱۸۸ نظامی صهیونسیت در جریان جنگ علیه غزه زخمی شده اند که یکهزار و ۵۵۰ نظامی از زمان شروع حمله زمینی در غزه زخمی شده اند و حال ۴۹۷ نفر از آنها خطرناک گزارش شده است. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز حدود ۹۵۰ عملیات تخلیه مجروحان با بالگرد برای یکهزار و ۳۰۰ زخمی انجام داده است.

این رسانه نوشت: طبق گزارش رسانه های این رژیم، اسرائیل باید در رویکرد خود تجدیدنظر کند زیرا همه اهدافی که برای خود در ابتدا ترسیم کرده است همچنان دور از دسترس هستند. نه تنها در غزه کابینه رژیم اسرائیل گرفتار شده بلکه در جبهه شمالی نیز هیچ افقی از اینکه بتواند حزب الله را از مرز دور کند تا آوارگان صهیونیست بتوانند به خانه های خود بازگردند، به چشم نمی خورد.

پایگاه العهد افزود: رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کرده اند که اوضاع این رژیم از هر نظر از هفتم اکتبر تا این لحظه، نابسامان است و رژیم اسرائیل شاهد فروپاشی دیپلماتیک، پیچیدگی امنیتی و دودستگی داخلی در بین توده صهیونیستها و اختلافات سیاسی و اوضاع به هم ریخته اقتصادی است. با گذشت شش ماه از جنگ، رژیم اسرائیل مشروعیت خود را از دست داده و بیش از هر زمان دیگری منزوی شده و به شکل خطرناک در معرض تحریم، مجازات و اقدامات حقوقی علیه مسئولان و افسران خود قرار دارد.

به نوشته العهد، درباره سیاست رژیم صهیونیستی در باب مذاکرات نیز رسانه های این رژیم آن را سیاستی شکست خورده قلمداد کرده اند. راهبرد تل آویو برای وارد کردن فشار از طریق تشدید اقدامات نظامی با هدف امتیازگیری در مذاکرات راه به جایی نبرده است. این رسانه های صهیونیستی به طور خلاصه نوشته اند که اوضاع رژیم صهیونیستی متزلزل است و اوضاع میدانی دچار ضعف و شکنندگی در همه زمینه ها است و وضعیت روز به روز بدتر می‌شود و باگذشت شش ماه از جنگ، همچنان آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه از جمله «عسقلان و نتیفوت» شنیده می شود و هنوز مشخص نیست که صهیونیست های ساکن شمال فلسطین اشغالی چه زمانی خواهند توانست به خانه های خود بازگردند و روشن نیست که در نیمه دوم سال آنها امنیت خواهند داشت یا خیر.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *