دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ترویج وقف امام رضایی فعالیت خادمیاران رضوی خلاقانه باشد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ترویج وقف امام رضایی فعالیت خادمیاران رضوی خلاقانه باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه کار در تشکیلات خادمیاری باید با ابتکارات خلاقانه همراه باشد، گفت: به عنوان نمونه ایجاد چای‌خانه رضوی اقدامی در راستای ترویج فرهنگ رضوی است که می‌توان ازفرصت پذیرایی برای ترویج سیره امام رضا(ع) بهره گرفته شود.

به گزارش آستان نیوز از مازندران آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار ارکان کانون‌های خدمت رضوی استان ضمن گرامی‌داشت ایام فاطمیه و تحسین اقدامات یاوران و خادمیاران رضوی در راستای رفع مشکلات مردم به نیت ترویج سیره رضوی با بیان اینکه اقدامات حوزه خادمیاری ارزشمند است اما با توجه به دلدادگی مردم به امام رضا(ع) می‌توان بیش از پیش از ظرفیت مردم برای محرومیت‌زدایی به نیت امام رضا(ع) بهره گرفت، اظهار کرد: باید نحوه خدمت در لباس خادمیاری افتخاری امام رضا(ع) برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی بر لزوم تقویت تشکیلات خادمیاری تاکید کرد و افزود: با وجود هجمه‌ای که دنیای مادی بر جوامع تحمیل می‌کند، تقویت روح اخلاق، معنویات و فضایل دینی یک ضرورت است.

محمدی لائینی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از تشکیلات خادمیاری برای دفاع از کیان فرهنگی و معنوی جامعه، گفت: محله مهدوی طرح خوبی است باید خادمیاران رضوی با هم‌افزایی با این تشکیلات بر محور امام محله و مسجد فعالیت کنند.

وی بر لزوم مسئله‌یابی برای رفع مشکلات مردم توسط خادمیاران رضوی با همراهی فعالان محله مهدوی تاکید کرد و افزود: باید مشکلات مردمبا محوریت مسجد مرتفع شود.

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم تبیین دستاوردها و خدمات خادمیاران رضوی بین مردم تاکید کرد و گفت: باید وقف به نیت فعالیت‌های فرهنگی و امام رضا(ع) ترویج و تبیین شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی به ویژه مازندران باید بیشتری موقوفات را به نام امام رضا(ع) داشته باشند، ادامه داد: موقوفات امام رضایی به نیت یک مورد خاص اختصاص نداشته باشند بلکه باید در حوزه‌های مختلف فرهنگی، محرومیت‌زدایی و … وقف امام رضایی باشد.

امام حمعه مرکز استان با بیان اینکه کار در تشکیلات خادمیاری باید با ابتکارات خلاقانه همراه باشد، گفت: به عنوان نمونه ایجاد چای‌خانه رضوی اقدامی در راستای ترویج فرهنگ رضوی است که می‌توان از فرصت پذیرایی برای ترویج سیره رضوی نیز بهره گرفته شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *