چهارشنبه 06 تیر 1403 - Wednesday 26 June 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / «میدون خراسون» ؛ روایت‌های خوانندگان قطعات امام رضایی 

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / «میدون خراسون» ؛ روایت‌های خوانندگان قطعات امام رضایی 

«میدون خراسون» روایت نغمه‌ها، نواها، آواها، صدا‌ها و شعر‌هایی که ما را یاد امام‌رضا (ع) می‌اندازند، از صدای نقاره‌خانه گرفته تا صلوات خاصه معروف و چیز‌هایی از این دست در این برنامه پخش می‌شود.

همزمان با ایام دهه کرامت برنامه «میدون خراسون» با تهیه‌کنندگی مجید ظریف از دو شبکه یک و افق با بهره‌گیری از چهره‌های شناخته‌شده موسیقی کشور پخش می‌شود.

تهیه‌کننده برنامه میدون خراسون در گفتگو با آستان نیوز با اشاره به این که متولد مشهد است، گفت: از کودکی هر موقع برای زیارت به حرم مطهر مشرف می‌شدم شنیدن نغمه‌ها و آواهایی که از خیابان‌های منتهی به حرم شنیده می‌شد حال و هوای من را عوض می‌کرد به طوری که با شنیدن این نغمه‌ها در هر کجای دیگر آن حس دوباره برایم تداعی می‌شد.
مجید ظریف ادامه داد: شنیدن صدای صلوات خاصه زنده‌یاد انصاریان، اذان مرحوم آغاسی و نوای آهنگین استاد کریمخانی برای تمام ما ایرانیان فقط یادآوری خوان نعمت امام هشتم (ع) است و هر وقت این صداها را بشنویم ناخودآگاه توجه‌مان جلب می‌شود و زیر لب سلام و عرض ارادتی به حضرت می‌کنیم.
وی افزود: با توجه به همین مباحثی که گفته شد، تصمیم گرفتم تا برنامه میدون خراسون را با اجرای صابر خراسانی و با دعوت از 10 خواننده پاپ و سنتی که برای امام رضا(ع) شعر خوانده‌اند دعوت کنم تا هم از حس و حال خود بگویند و هم این نغمه‌ها را با هم دوره کنیم.
تهیه‌کننده برنامه میدون خراسون یادآور شد: سالار عقیلی، علیرضا افتخاری، قاسم افشار، مجید اخشابی، امیر تاجیک و … از جمله مهمانان برنامه هستند که در هر قسمت بر اساس مهمان، ترانه او به عنوان تیتراژ پایانی پخش می شود.
ظریف با اشاره به بخش‌های مختلف این برنامه اظهار کرد: پرداختن به درگذشتگان مانند مرحوم انصاریان و استاد کریمخانی و …، بازخوانی شعرهای رضوی و شاعرانی مانند رهی معیری، اخوان ثالث، قیصر امین‌پور و … عرض ارادت هنرمندان کشورهای دیگر به ساحت مقدس امام هشتم(ع) از دیگر بخش‌های برنامه میدون خراسون است.
وی با بیان این که مخاطبان برنامه می‌توانند در پویش «ایران حرم» که ارسال عکس خود با گنبد و بارگاه است، آثار خود را ارسال کنند، توضیح داد: از میان عکس‌های ارسالی به قید قرعه به هشت نفر سفر به مشهد مقدس هدیه داده می‌شود.
تهیه‌کننده برنامه میدون خراسون یادآور شد: در این برنامه تصاویر قدیمی حرم مطهر رضوی مربوط به دهه 40 و 50 پخش می‌شود که در این رابطه مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همکاری بسیار خوبی با ما داشت، همچنین در کارهای پژوهشی برای شکل‌گیری این برنامه، آستان قدس رضوی حمایت خوبی کرد.
گفتنی است، «میدون خراسون» روایت نغمه‌ها، نواها، آواها، صدا‌ها و شعر‌هایی که ما را یاد امام‌رضا (ع) می‌اندازند، از صدای نقاره‌خانه گرفته تا صلوات خاصه معروف و چیز‌هایی از این دست در این برنامه پخش می‌شود. فصل اول «میدون خراسون» هم‌زمان از شبکه‌یک در دهه کرامت یعنی از شنبه ۲۲ تا اول خرداد پخش می‌شود. این فصل در ۱۰ قسمت طراحی شده است که ساعت ۱۹ از شبکه‌یک و تکرار آن روز بعد ساعت 16 از شبکه افق است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *