شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

اعزام بیش از 7 هزار مُبلغ به نقاط مختلف کشور

اعزام بیش از 7 هزار مُبلغ به نقاط مختلف کشور

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اعزام بیش از 7هزار مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان گفت: پنج هزار نفر از این افرادطلاب قم هستند و دیگر طلاب به اصفهان، مشهد، خوزستان و سیستان‌وبلوچستان اختصاص دارند و 230 نفر از آن‌ها نیز از اساتید و نخبگان حوزه هستند.

به‌گزارش فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست خبری برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مناسبت ماه مبارک رمضان که امروز در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر در قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از برکات ماه مبارک رمضان بهره‌مندی عموم مردم از نمازهای جماعت، مناجات و دعاهای دسته‌جمعی است که در بسیاری از موارد این مراسم به پشتوانه و حضور مبلغان برگزار می‌شود که این مراسم بیشتر در روزهای خاص ماه‌های محرم و رمضان دنبال می‌شود.

وی گفت: در دو سال اخیر و در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش ۳۰ درصدی اعزام مبلغان بودیم که دلیل آن ملاحظات مردمی در ایام کرونا در میزبانی از طلاب و کاهش در اعزام بود اما در مناطقی که امکانات استقبال از مبلغان از جمله خانه عالم وجود داشت، مبلغان حضور و فعالیت چشم‌گیر داشتند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این مجموعه تامین محتوای ره‌توشه‌ تبلیغی است که این اقدام طی ۲۰ سال اخیر دنبال شده و تا به امروز نیز تمام موارد تولید شده در سایت بلاغ بارگذاری شده است.

روستاآزاد افزود: محتوای ره‌توشه‌ امسال در سه بخش ارائه شده است که بخش نخست شامل ۳۰ مقاله با محتوای نگاه به ارزش‌های دینی و اخلاقی می‌شود و بخش دوم نیم‌نگاهی به مسائل روز جامعه دارد و به موضوع خانواده اختصاص دارد که مشتمل بر ۱۰ مقاله و بخش سوم نیز ویژه مناطق مشترک شیعه و سنی بوده و به مسائل تخصصی در این مناطق پرداخته‌ است.

وی بیان کرد: به‌منظور ارتقای سطح تبلیغ، نشست‌های تخصصی مجازی با حضور اساتید و هشت هزار نفر از مبلغان در موضوعات غیرت دینی، جهاد تبیین، سوژه‌های سخن و موضوع مهم جمعیت برگزار شده است که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و در پایان ماه با برگزاری آزمون جوایزی تقدیم شرکت‌کنندگان می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در مورد اعزام مبلغان عنوان کرد: تعداد مبلغانی که تاکنون حکم اعزام گرفته‌اند به بیش از ۷ هزار نفر است که از این تعداد ۵ هزار نفر آنان طلاب قم هستند و بقیه آن‌ها از مراکز اصفهان، مشهد، خوزستان و سیستان‌وبلوچستان اعزام می‌شوند؛ در میان مبلغان ۲۳۰ نفر از اساتید و نخبگان حوزه علمیه حضور دارند.

روستاآزاد افزود: فعالیت‌های مبلغان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و جهادی و عمرانی دنبال می‌شود و مبلغان در زندان‌ها، محل‌های کنار ساحل، کمپ‌های ترک اعتیاد همچنین مدارس و پارک‌ها برای انجام امور تبلیغی حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳/س

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *