پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

بخش آخر مصاحبه ” رواپرس ” با ” آقای ” فرهاد بشیری ” / پرونده اوقاف شهرستان سال 94 توسط مراجع ذی صلاح و در دوره نمایندگی بنده محضر مقام معظم رهبری ایفاد شد .

بخش آخر مصاحبه ” رواپرس ” با ” آقای ” فرهاد بشیری ” / پرونده اوقاف شهرستان سال 94 توسط مراجع ذی صلاح و در دوره نمایندگی بنده محضر مقام معظم رهبری ایفاد شد .

چرا بیمارستان ” شهدای پاکدشت ” در زمان مرحوم آقای هاشمی و یا آقای خاتمی احداث نشد ؟

 

_ آقایان عنوان نموده اند که جناب آقای ” حسن روحانی ” رییس جمهور پذیرای دعوت اشان به شهر پاکدشت نیستند ، بنده از همین رسانه آمادگی خود را برای تعیین وقت سفر رئیس جمهور محترم از طریق ( … ) به شهرستان پاکدشت اعلام می کنم .

 

 

 

” ن والقلم و ما یسطرون ” ، قرآن کریم .

بهمن ماه سال جاری و برابر قرار قبلی با همراهی آقای ” نریمان تاجیک ” معاون اجرایی این « پایگاه تحلیلی – خبری کشوری » ملاقاتی را با نماینده محترم و سابق دو دوره مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی جناب آقای ” فرهاد بشیری ” در محل کار ایشان در تهران و … ، کوچه … ؛ حوالی ساختمان مجلس شورای اسلامی ترتیب و گپ و گفت سودمندی را پشت سر گذاردم .

_ نشستی بسیار صمیمی که با استقبال بسیار گرم ایشان آغاز و با سخن های پر حرارت وی در خصوص چهل سالگی انقلاب اسلامی ، مباحث ملّی ، منطقه ای و فرامنطقه ای تداوم و حول و حوش مسائلی در مورد شهر عزیزمان پاکدشت به پایان رسید .

_ روبرو شدن با فردی که سبقه ی فرهنگی را داراست و حضور دو دوره ای در مجلس شورای اسلامی و … ، را در پرونده خود دارد و حرف های زیادی در گستره ی محورهای مطروحه برای شنیدن ، هم شیرین است و هم زمان بر و صد البته سرشار از احتجاج .

 

 

* در قسمتی از بخش دوم مصاحبه از جناب آقای بشیری سوال شد نظر شما در مورد تشکل ها و اصولا ًNGO ها چیست ؟

پاسخ دادند به این تشکل ها اعتقاد دارم و آنها هسته اولیه احزاب را تشکیل و قطعاً برقدرت هم اندیشی می افزایند .

*سوال شد چه اندازه معتقدید نگاه واحد و برابر از سوی مسئولان به محلّه های مرکزی شهر وجود دارد و آیا اصولا ً « بینی و بین الله » لا اقل در زمان مسئولیت شما توزیع امکانات رفاهی در همه محلات مرکزی بصورت یکسان صورت پذیرفته است ؟

قاطعانه پاسخ دادند سعی ام چنین بوده و لااقل من نگاه تبعیض آمیزی به این مسئله نداشته ام .

*بیان شد قصد « محاجّه و اسائه ی ادب » ندارم امّا اگر واقعاً این نگاه « سلبی » بعضی مسئولان به این مسئله وجود ندارد پس چرا « قیمت یک متر زمین تجاری » در اصلی ترین نقطه مرکز شهر « میدان شهدای گمنام » در قیاس با ” ما به ازای آن ” در میدان ( آزدگان « شعبه نفت » ) محله مامازند ناهمگون است و ارقامی بسیار قابل توجه و فضایی از آن به اذهان متبادرمی شود ؟

_ پاسخ ایشان چنین بود بنده اصولاً مخالف چنین نگاهی هستم و به نوبه ی خود از آن برائت می جویم .

در ادامه و در شرایطی که برای تایید مطلب فوق با ارائه مصداق دیگری در « همین محدوده مرکزی » از سوی بنده مواجه گردیدند ابراز داشتند :

« حاج رضا … بگذار و بگذر » چشم ؛ من در جهت مرتفع نمودن نقیصه در حدّ توانم پیگیری خواهم کرد .

*پرسیدم در همان موقعیّت محوطه « بهداشت فریس » با قدمتی در قامت چند دهه ارائه خدمات عام المنفعه از مناظر فرهنگی وجود داشته و دارد که گویا پرونده طی شده در مسیر قانونی منتهی به بنیادی است که شما در طول بخش دوّم مصاحبه و مبحث اوقاف فرمودید تعاملات سازنده و هزاران البته از مجرای قانون و در ذیل تدابیر قوه قضائیه داشته اید ، جنابعالی آیا آمادگی آن را دارید که دیگر بار همچون گذشته از تجربیات « حرکت منطبق با قانون » خود جهت تسریع در حصول « نتیجه نهایی » و « اعاده سهم به ذیحق و سزاوار » استفاده نمایید ؟

_ در این خصوص قائل به طی مسیر پرونده از مجرای قانون هستم ، انشاالله با خویشتنداری طرفین رای صالحه از سوی قوه قضائیه صادر خواهد شد .

*پرسیدم عزیزانی « صد البته قابل احترام » و همسو با حضرتعالی معتقدند پاکدشت دارای حدود تقریبی 150 نخبه در سطح شهرستان می باشد ، حضرتعالی که خود نیز « فرزند پاکدشت » هستید و بطور کامل بر وجوه فرهنگی چه از منظر تعدّد و چه از نگاه عیار بالای پتانسیل ذاتیِ فردی و اجتماعی فرهیختگان در علوم و شقوق گوناگون شهرستان اشراف دارید آیا قائل به اعداد و موافق ارقام ارائه شده اینچنینی مربوط به « نخبگان » ارزشمند هستید یا خیر ؟ 

شهرستانی با جمعیت تقریبی 450/000 هزار نفر و عدد تقریبی 250/000 ساکن در مراکز شهری اش ؛ آیا براستی فقط 150 نخبه دارد ؟ یعنی از هر 3000 نفر یک نفر ؟

شهرستانی که با ابتناء به آمار مسئول محترم اداره آموزش و پرورش سالانه بطور تقریبی 5000 نفر بر تعداد دانش آموزانش افزوده و در سال جاری عدد تقریبی 73 هزار نفری حجم دانش آموزان خود را تجربه کرده و عدد فارغ التحصیلان دوره متوسطه ، آموزش عالی ( مقاطع … تا ارشد و دکتری ) لااقل در 15 سال گذشته رقم بسیار و دهها بار بسیار ” شیرین ” و ” شگفت انگیزی ” را تجربه نموده است فقط 150 کم گفتیم برای مثال 200 یا 300 نخبه دارد ؟

جناب آقای ” بشیری ” اخیراً از 50 نفر از برگزیدگان رتبه 1000 دو ساله گذشته و 5 نفر از دارندگان رتبه زیر 100 کنکور کشور در شهرستان تقدیر شده است که برای مثال رتبه 9 مربوط است به سرکار خانم دستورانی از مدرسه نمونه دولتی … و قبولی در رشته روانشناسی ، به قولی مشت نمونه خروار ؛ بفرمایید این عزیزان ” سطح نشین ” جامعه ( شهری – روستایی ) شهرستان ؛ آیا فرصت ورود به « حلقه های خود ساخته ذهنی » متناقض با « عینیت موجودِ » دیگران ؛ را خواهند یافت ؟

( مخاطبان گرامی انشاالله ” ده روز آینده » مصاحبه مربوط به سرکار خانم دستورانی با ” رواپرس ” در صفحه کشوری و پاکدشت منتشر خواهد شد ) .

_ اظهار داشتند پاکدشت از قدیم الایام مهد فرهنگ بوده و هست ؛ قطعاً این فرهنگ نیز مولّد فرهیختگان نام آشنا و … ، می باشد به هیچ عنوان این اعداد را با واقعیت موجود دارای قرابت ندانسته یکایک آنان را فرزندان خویش تلقی به آنان افتخار می کنم .

*** ایشان در پاسخ به این پرسش که نظرتان در مورد این نشست چیست ؟

اشعار فرمودند عالی عالی  .

***

* ” رواپرس ” صرفاً در راستای وظیفه ذاتی خود نسبت به انتشار مطالب مربوط به جناب آقای ” فرهاد بشیری ” اقدام و هیچگاه خود را در جایگاه نقد ، تایید و یا مردود دانستن مراتب ایرادی ندانسته ، صرفاً پاسخگویی کامل نسبت به موارد اشعاری بعهده شخص ایشان می باشد .

لازم بیادآوریست قسمت هایی از مطالب ایشان علی الخصوص در مورد شهرمان به رسم امانت نزد ما محفوظ و از انتشار آنان استنکاف می ورزیم ” .*

 

 

 

 

قسمت دوّم مصاحبه “رواپرس ” با جناب آقای ” فرهاد بشیری ” :

 

_ مردم ما باید بدانند اختیارات نماینده چه اندازه است ؟ آنها باید به این نکته اساسی توجه داشته باشند که یک نماینده به چه اندازه « توان » و ابزار « نظارت » و ابزار « اجرا » را داراست ؟ آیا واقعاً تمام امکانات کافی و وافی در راستای خدمت رسانی بهینه به امور و مطالبات مردم شریف در دسترس او هست یا نه ؟

با فرض اینکه امکانات مادی هم فراهم باشد به نظر بنده این شرط « لازم » است ولی شرط « کافی » نخواهد بود ، اینجا باید با ظرافت خاصی ضمن دعوت از نخبگان و استفاده از خرد جمعی منطبق بر منطق ؛ علاوه بر آنکه باید تقاضاها و توقعات مردم عزیز را تعدیل نماییم بایست موارد درخواستی مردم گرانقدر را با ظرفیت های ذاتی ، قانونی و در چارچوب شرح وظایف تبیین و احاله شده به شخص نماینده مطابقت و خروجی لازم را احصاء نماییم .

_ تا آنجا که ذهنم یاری می کند به جهت ایجاد بستر لازم جهت خدمت به مردم شریف شهرستان پاکدشت و عدم سرگردانی آنان در تمامی ادوار و زمان های مختلف ، در گذشته « قطعه زمین بسیار مناسب و ارزنده ای از طرف مسئولین شهرداری » جهت احداث و تجهیز یک ساختمان آبرومند و مطابق با شانیت مردم تحت عنوان « ساختمان دفتر ارتباطات مردمی نماینده در مجلس شورای اسلامی » در اختیار ( … ) گذارده شده است ، دوستان ( … ) صریحاً پاسخ دهند سرنوشت « قطعه زمین مرغوب » یاد شده چه سرنوشتی را تحربه نموده است ؟

بنده معتقدم با ایجاد ” دفتر ارتباطات مردمی نماینده در مجلس شورای اسلامی ” در « فلان پاساژ » “شانیت نمایندگی ” را « له » کرده ایم . 

_ در طول خدمت 8 ساله ام در مجلس شورای اسلامی با چهار نفر از فرمانداران عزیز همکاری داشته ام که دو تن از آنان همسو با تفکر سیاسی بنده بوده اند و دو عزیز دیگر غیر همسو .

_ با توجه به ساختار موجود اداری کشور منجمله سیستم اداری وزارت کشور و محدودیت اختیارات عزیزان فرماندار ، اعتقاد راسخ دارم که « فرمانداری » در انجام امور محولّه موفق است که از حمایت « صد در صدی » نماینده مجلس همزمان با مسئولیش در شهر محل خدمت خود برخوردار باشد ، شخص «  الف » و « ب » هم ندارد ؛ بنابراین بر اساس آنچه گفته شد معتقدم که شرط انصاف نیست که با همکار عرصه خدمتی ام تحت هر عنوان در شهرستان متبوع خود تعامل نداشته باشم حتی اگر ایشان از لحاظ سلیقه و تفکر با بنده همسو نباشد .

_ آنچه مسلّم است در خصوص پروژه های به اصطلاح ملّی مانند « کمربندی » یا « بیمارستان شهدای » پاکدشت و … ، پیگیری نمایندگان در مرکز از مبادی ذیربط است که به پیشرفت پروژه تسریع می بخشد ، در مورد بیمارستان شهدای پاکدشت آقایان بفرمایند که :

چرا بیمارستان مذکور در زمان مرحوم آقای هاشمی و یا آقای خاتمی احداث نشد ؟

دوست مشترک مان ( خطاب به مدیر مسوول ) جناب آقای ( … ) شاهد و ناظر قضیه حضور سرکار خانم دکتر « دستجردی » وزیر اسبق بهداشت و درمان در محوطه بیمارستان شهدای پاکدشت بودند که بنده چطور جهت تکمیل پروژه بر خواسته هایم به ایشان پافشاری و اصرار می ورزیدم ، همیشه و در مورد دیگر موارد هم پیگیر بوده ام ؛ خدا می داند با چنگ و دندان موانع دریافت مجوز « ماده 32 » ساخت بیمارستان را پشت سر گذارده و علیرغم وجود محدویت بودجه اقدامات لازمه را صورت داده ام .

_ سابقه نشان داده است در مسیرهای پر تردد مانند بزرگراه حضرت امام رضا (ع ) احداث پل های عابر تابعی از … ، می باشد و ایجاد موارد یاد شده بعد از بروز حوادث متعدد جرح و فوت عملیاتی می گردد ، از آنجا که بنده از روز اوّل با جانمایی و احداث بیمارستانی با این ابعاد در کنار یک بزرگراه آنم با حجم بالای تردد مخالف بودم و جان همشهریان را در جهت مراجعه به بیمارستان مخصوصاً عابران پیاده در خطر می دیدم ؛ قبل از بهره برداری بیمارستان مذکور « پل عابر پیاده » را در مقابل بیمارستان منظور و نصب نمودم .

_ جناب آقای … به عنوان مدیر مسئوول این رسانه بفرمایید بروید از فرماندار وقت ، مهندسین ناظر و دیگر دست اندرکاران پروژه بیمارستان سوال کنید آیا مکان اولیه احداث بیمارستان شهدای پاکدشت مکان فعلی بوده است ؟ چرا جابجایی در خصوص مکان بیمارستان صورت گرفته است ؟

مگر نه این است که آقایان ( … ) قطعه زمین قابل توجهی در کنار کانون فرهنگیان جهت احداث « درمانگاه بزرگ حضرت فاطمه زهرا ( س ) » دریافت نمودند و کلنگ آنرا نیز بر زمین زدند ، پس چرا آن درمانگاه در آن موقعیت وجود خارجی ندارد ؟ تکلیف آن زمین … ؟

_ کلنگ زنی ” بیمارستان شهدای پاکدشت ” در تاریخ 1388/01/17 بر زمین زده شده است ؟ خیلی از آن تاریخ نگذشته است ، کوچکترین بررسی نشان می دهد فرماندار و نماینده آن دوره چه شخصی بوده است ؟

_ جهت اصلاح مسیر بزرگراه حضرت امام رضا ( ع ) بنده با پیگیری های بعمل آورده دو وزیر راه و شهرسازی را از دو دولت با خود همراه و شرایط میدانی را برایشان در محل بازگو کرده ام ؛ به لطف خداوند زمان آنچنانی نگذشته و آمار کشته ها و مجروحین در قبل و بعد از اصلاحات مسیر در زمان خدمت از طریق مراکزی همچون پلیس راهور و هلال احمر در دسترس است .

_ در زمان خدمت 8 ساله ام در مجلس شورای اسلامی با همراهی مسئولان شهری با اتخاذ تدابیری توانستیم به گواه آمار موجود نسبت به کاهش جرم و درگیرهای قبیله ای اقدام و حس برادری را در شهرستان تحکیم بخشیم ، همین عوامل و موفقیت های بدست آمده سبب شده بنا به دلائل فوق « جبهه مردمی » و … از بنده در جهت ایجاد الگوی مشابه در استان و … ؛ دعوت نماید .

_ در خصوص داستان وقف شهرستان به عرض می رسانم که ابتدا به ساکن و با کمی بررسی متوجه شدم که علاوه بر سازمان اوقاف ، بنیاد مستضعفان هم در این زمینه مدعی است و پرونده مذکور در آن تاریخ در شعبه 3 دادگاه انقلاب طرح و جناب آقای گل پرور قاضی پرونده .

ایشان شاهد بود بنده با چه جدیّتی پیگیر پرونده بودم و خدا را شکر توسط دادگاه مذکور عدم وقفیّت اوقاف در آن روز اعلام و بد نیست بدانید که حتّی یکی از مدیران اوقاف در آن روز در حضور حجه الاسلام … ( خطاب به مدیر مسئول : ایشان را می شناسید و مورد وثوق شماست ) توهین بسیار بدی به بنده نمود و قس علیهذا.

پس از آن با درخواست و پیگیری بنده نمایندگان محترم کشاورزان  با جناب آقای علی لایجانی نشستی را برگزار و ایشان هم پس از استماع صحبت های آنان نامه ای را به ریاست محترم قوه قضائیه تنظیم و درخواست رسیدگی منصفانه و دقیق نمودند.

ریاست محترم قوه قضائیه متعاقباً نشستی را با حضور امام جمعه محترم شهرستان ، فرماندار محترم ، بنده و « جناب آقای حاج حیدر ، جناب آقای فرشید پازوکی ( مرحوم دایی عرب ) و … » صورت داد و ریاست محترم قوه قضائیه متنی را خطاب به بنیاد مستضعان در خصوص ارائه اسناد و مدارک صادر نمودند .

در این راستا بنیاد نیز نظرات مکتوب خود را پس از مدتی به ریاست محترم قوّه قضائیه ارجاع و ایشان نظر قطعی خود را در سال 1394 که زمان حضور و فعالیت بنده به عنوان نماینده مردم پاکدشت در مجلس بودم محضر مقام معظم رهبری ایفاد نمود.

_ آقایان عنوان نموده اند که جناب آقای ” حسن روحانی ” رییس جمهور پذیرای دعوت اشان به شهر پاکدشت نیستند ، بنده از همین رسانه آمادگی خود را برای تعیین وقت سفر رئیس جمهور محترم از طریق ( … ) به شهرستان پاکدشت اعلام می کنم .

پایان مصاحبه .

 

 

 

( لازم بیاد آوری است متن این مصاحبه مربوط به بخش های اول و دوم در صفحات کشوری ، پاکدشت و کانال تلگرامی قابل مطالعه و … ؛ می باشد ) .

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *