دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی : قطعاً نخست وزیر ژاپن از فرصت حضور در کشورمان برای افزایش اعتبار سیاسی ژاپن استفاده خواهد کرد.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی : قطعاً نخست وزیر ژاپن از فرصت حضور در کشورمان برای افزایش اعتبار سیاسی ژاپن استفاده خواهد کرد.

«کیوان خسروی»  در یادداشتی اختصاصی درباره سفر «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نوشت:

«روابط ایران و ژاپن در ابعاد سیاسی و اقتصادی، همواره از سطح و روند متعادل و باثباتی برخوردار بوده است. رویکرد ژاپن در حوزه سیاست خارجی نیز عمدتاً حمایت از هنجارهای حقوقی و سیاسی پذیرفته‌ شده از سوی جامعه بین‌المللی بوده و کمتر تحت تأثیر فراز و فرودهای افراطی و تفریطی بوده است.

حفظ و ارتقاء جایگاه و اعتبار سیاسی و اقتصادی ژاپن در نظام بین‌الملل که سرمایه ملی این کشور بوده و به‌ نوعی با هویت مردم آن گره خورده است، از اصولی است که ژاپنی‌ها به‌ شدت نسبت به تأمین و پیگیری آن حساس هستند.

سفر شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به ایران به‌ طور قطع، رخداد مهمی در حوزه تحکیم و توسعه مناسبات دوستانه دو کشور در ابعاد مختلف است و به‌ طور قطع، عالی‌ترین مقام اجرایی این کشور، از این فرصت

گفته می‌شود «شینزو آبه» به‌ عنوان میانجی از سوی آمریکا به ایران می‌آید، تلاش برای «بازگشت آمریکا به برجام و جبران خسارت‌های وارد شده به ایران» و «رفع تحریم‌های فراسرزمینی واشنگتن علیه کشورمان» که هر دو از اصول مورد پذیرش و تأکید جامعه بین‌المللی است می‌تواند تضمینی برای موفقیت این سفر باشد.»

منبع :khabaronlin​e.‎​ir

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *