شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

اخبار داغ

متن پیام تسلیت صاحب امتیاز و مدیر مسئول رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” به مناسبت ارتحال ملکوتی جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدّس بسیجی دریا دل « حاج ناصر پازوکی »

متن پیام تسلیت صاحب امتیاز و مدیر مسئول رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” به مناسبت ارتحال ملکوتی جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدّس بسیجی دریا دل « حاج ناصر پازوکی »

 

*نمی دانم از کجا شروع کنم ؟ از چه بگویم تا ناگفته ها ایضاً درد های شبانه و البتّه متاثّر از یادگارهای به جنس سُرب بر تن و جان نشسته از دوران دفاع مقدّس وی در آن مستتر باشد و مرضیّ روح منوّر حضرت ایشان.

*عبادت ، اصالت ، شهامت ، ذکاوت ، لیاقت ، شجاعت در وجود جانباز در تمام اعصار « ناصر ما » نهادینه و حلاوت دیدار دوست و برادران سفر کرده و همقطاران شهیدش شاهدانی همچون علیرضا کروبی ، نقی پازوکی ( فرامرز ) مطمع نظر طبع بزرگ اندیش وی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ( 2 – 156 )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یاران چه غریبانه رفتند از این خانه          هم سوخته شمع هم سوخته پروانه 

 

 

 

 

حاج ناصر هم رفت…

غریبانه آهنگ سفر ابدی نمود و به برادر شهیدش محمود و اخوی عزیزتر از جانش مسعود ملحق شد روز وصل دوستداران یاد باد.

نمی دانم از کجا شروع کنم ؟ از چه بگویم تا ناگفته ها ایضاً درد های شبانه و البتّه متاثّر از یادگارهای به جنس سُرب بر تن و جان نشسته از دوران دفاع مقدّس وی در آن مستتر باشد و مرضیّ روح منوّر حضرت ایشان.

ققنوس سفر کرده مجذوب در ولایت ما در حالی با دل مملو از رازهای مگوی خویش بیش از سه دهه از زندگی مُتِحَسِّر از فضای دفاع مقدّس و بیرنگی های متلازم آنرا سپری نمود که برکنار از مشاهده تمامی ناملایمات ، لب از لب نگشود و به قولی در تحفّظ خطوط قرمز و … ، ساعی ؛ منافع ملّی را بر منافع میلی و جناحی ارجح می دانست و در قواره های وهم آلود چپ و راستِ کذاییِ منطبق بر مدارِ نگرشِ خود همه عالِم پندارانه مدّعیان سیاست باز و سیاسی کار جای نگرفت و از « بند بازان عشق ِوایرال » متنفّر بود.

عبادت ، اصالت ، شهامت ، ذکاوت ، لیاقت ، شجاعت در وجود جانباز در تمام اعصار « ناصر ما » نهادینه و حلاوت دیدار دوست و برادران سفر کرده و همقطاران شهیدش شاهدانی همچون علیرضا کروبی ، نقی پازوکی ( فرامرز ) مطمع نظر طبع بزرگ اندیش وی.

حاج ناصر ما متعلّق به نسلی است که از اعماق وجود با انوار قدسی « الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ ( آیات 20 سوره مبارکه توبه ) » ، « إِنَّ الَّذينَ آمَنوا وَالَّذينَ هاجَروا وَجاهَدوا في سَبيلِ اللَّهِ أُولٰئِكَ يَرجونَ رَحمَتَ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ غَفورٌ رَحيمٌ ( آیه ی 218 سوره ی مبارکه بقره ) » و  « مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا ( آیه ی 23 سوره ی احزاب ) » آشنا و در تمامیّت آن ذوب ، برای مردم بودن و در جوار آنان زیستن را مشق عشق می نمود.

در این پیوند طبیعی است نازنین عزیز سفر کرده ما از کسانی که با رفتار ناجوانمردانه و البتّه متعمّدانه و زیاده خواهانه خویش کورس سقوط در سراشیبی دنیازدگی و عافیت طلبی که نه ، تجربه تهوّع آور « بر مردم » آنهم این ملّت اهورایی و امام حسینی ( ع ) را سیاه قلم می نمایند برائت می جست ، نادوستانی که اذناب رسانه ای پروپاگاندایشان 32 سال بعد از گذشت قطعنامه در ژانرهای مختلف، تفکّرات و عملکرد « همرزمان حاج ناصر  » را بصورت عام تخطئه و به سُخره می گیرند غافل از آنکه :

 

ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست    عِرض خود می بری و زحمت ما می داری 

 

رجاء واثق دارم این وجیزه و هزاران نسخه های اینچنینی نه در خور رشادت های”  ناصر  ” هاست و نه توان انعکاس سر سوزنی از تصویر پنهان و هزاران بار معنوی خوبانی همچون او را دارا .

بر خود فرض موکّد می دانم ضمن آرزوی علوّ درجات پدر – مادر – مسعود عزیز و شهید گرانقدر محمود پازوکی ؛ از طرف خود و سایر همکاران در این رسانه کشوری ارتحال ملکوتی این جانباز سرافراز را محضر بیت معظّم شاهد خواهران محترمه ، برادران آقایان حاج منصور – بهمن و محمّد ، همسر محترمه و فرزندان گرانقدر ایشان ؛ صدیقان شریفم آقایان حاج رحیم جودکی – حاج عباس فیض الله و سایر منسوبان مکرّم تعزیت عرض نموده ، گذار سهل از این شرایط سخت فراق غیر قابل باور را از  برای این عزیزان از پیشگاه  ایزد منّان خواهانم.

ناصر جان راست قامت بودی ، ماندی و سرافرازانه به دیار باقی عزیمت و در آغوش محمود دلبندت ستاره ای از کهکشان نور علوی ( ع ) آرام گرفتی ؛ نازنین از خدا بخواه جذبه ی این امامزادگان عشق ما را نیز چونان خودِ با معرفتت به سر منزل سعادت رهنمون سازند .

 

 

 

جامعه شناس و عضو پیوسته انجمن جامعه شناسان ایران

کارشناس خبر از دانشکده صدا و سیما ، صاحب امتیاز رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل منطقه آمریکای لاتین 

رضاعرب

دانشجوی دکترای تربیت بدنی ” نریمان تاجیک ” 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوای یاران چه غریبانه با صدای ” حاج غلامرضا کویتی پور ” تقدیم به روح پر فتوح مسافر آسمانی « حاج ناصر پازوکی »

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *