جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

پیام تبریک « رضا عرب » مدیر مسئول رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” خطاب به پیشکسوت و رزمنده محترم ِدوران دفاع مقدّس « حاج حسن پازوکی » به مناسبت صعود و فتح قلّه 3315 متری ” ساکا “

پیام تبریک « رضا عرب » مدیر مسئول رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” خطاب به پیشکسوت و رزمنده محترم ِدوران دفاع مقدّس « حاج حسن پازوکی » به مناسبت صعود و فتح قلّه 3315 متری ” ساکا “

 

* گرانمایه ، امیدوارم در روزگارانی که شوربختانه بخشی از عزیزان نسل جوان ، تکاهُل و تکاسُل را پیشه ی خود ساخته و بر این سیاق نازیبا اصرار می ورزند  ؛ با الگو پذیری از الگوی رفتاری ، اخلاقی و ورزشی جنابعالی مسیر صحیح را بازیافته به این مهّم همّت گمارند.

 

 

 

 

رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “ ؛

 

جناب آقای ” حاج حسن پازوکی ” دلاور 67 ساله ، پیشکسوت و رزمنده  دوران هشت سال  دفاع مقدّس ، منتسب به خانواده گرانقدر شاهد ، ورزشکار پیشگام رشته فوتبال و مسئول محترم شورای ورزشی ورزشگاه شهید محسن پازوکی شهرستان پاکدشت  ، فعّال عرصه کوهنوردی ؛

فتح قلّه ی « ساکا » با ارتفاع 3315 متر در استان تهران که در استمرار حرکت زیبا و خستگی ناپذیرتان در تداوم فتح ارتفاعات و قلل برجسته کشور عزیز اسلامی امان صورت می پذیرد را محضر حضرتعالی تبریک عرض می نمایم.

امیدوارم در روزگارانی که شوربختانه بخشی از عزیزان نسل جوان ، تکاهل و تکاسُل را پیشه ی خود ساخته و بر این سیاق نازیبا اصرار می ورزند ، با الگو پذیری از الگوی رفتاری ، اخلاقی و ورزشی جنابعالی مسیر صحیح را بازیافته به این مهّم همّت گمارند.

با آرزوی تمنّا از حضرت دوست جهت علو درجات شهید محسن عزیز و مجالستشان با اولیاء عظام ( ع ) ، سلامتی روز افزون جنابتان را از درگاه ایزد منّان خواستارم ، امید است همچون گذشته در روندی رو به تزاید علاوه بر ترویج امید ؛ متکثّر طراوت _ شادابی و فرهنگ و مرام نیکو باشید انشاالله ؛ مانایی سرشار از نُزهتتان اوج آمال کمترین.

 

 

 

جامعه شناس و عضو پیوسته انجمن جامعه شناسان ایران

کارشناس خبر از دانشکده صدا و سیما ، صاحب امتیاز رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل منطقه آمریکای لاتین 

رضاعرب

دانشجوی دکترای تربیت بدنی ” نریمان تاجیک ”   

 

 

 

فراخبر:

 

« ساکا » نام قلّه‌ای است منفرد و مخروطی شکل در منطقهٔ البرز مرکزی و با ارتفاع ۳۳۱۵ متر از سطح دریا که در منطقه دشت هویج در استان تهران شهرستان لواسان و روستای افجه در شمال شرقی روستای کند واقع است ، این قلّه از شمال به قلّه آتشکوه به صورت خط‌ الراسی متصل می‌گردد ( این قله در روزهایی که هوای تهران پاک باشد قابل مشاهده است ) .

مسیر صعود به قلّه یاد شده از سه جهت امکانپذیر می باشد :

1 ) حرکت از روی تیغه های آتشکوه که نیازمند دانش و فنی بودن است.

۲ ) حرکت از پاکوب بسیار راحت است ولی زمان صعود طولانی تر می شود و این مسیر همنوردان را از پشت قله به قله می رساند.

۳ ) حرکت از سمت صخره های قله ریزان که در زمستان بسیار مسیر خوبی است ولی نیاز به افراد حرفه ای دارد و از روی قله سیاه لت هم عبور می‌کند.

4 ) مسیری فرعی دیگری که صرفاً فصل بهار توسط  کوهنوردان مورد استفاده قرار می گیرد بالای آبشار سرستون قرار دارد .

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که مسیر ردیف چهارم  مندرج بنا به دلایلی همچون خشکیدگی و شنزاری بودن مسیر و بروز  تبعات نامساعد برای همنوردان مورد استفاده نبوده و آنان از حرکت در این مسیر اِعراض می نمایند.

 

 

 

Saka-mount-from-east.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام / ح

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *