شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

گذر و نظر « رضا عرب » جامعه شناس و صاحب امتیاز رسانه بین المللی ” رواپرس ” بر استعفای « جواد نکونام » از سرمربی گری تیم فولاد خوزستان

گذر و نظر  « رضا عرب » جامعه شناس و صاحب امتیاز رسانه بین المللی ” رواپرس ” بر استعفای « جواد نکونام » از سرمربی گری تیم فولاد خوزستان

 

  • درست که الهلال رئال مادرید نیست ولی بالاخره امتیازات خاص خودش را داره ، ولی یه سوال جدی در شرایط برابری که کمتر مربی و سرمربی را می توان یافت که حضور در چنین رویدادی در این سطح را براحتی از دست بده ، چطور می شود بازیکن اسبق اوساسونا قید این کیک و مسابقه ورزشی که در سطح آسیا پوشش داده می شود را بزنه ؟ مگر اینکه… ؛

 

 

رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس “ ( دارای مجوز انتشار 3 زبانه فارسی _ عربی و انگلیسی ) ؛

 

 

 

 

 

 

گفت : امشب هر کجا بودی تماشای فوتبال رو از دست نده، نماینده ی شایسته ی کشورمان و خوزستانِ همیشه سرافراز با تیم فوتبال الهلال عربستان بازی داره .

گفتم : خدا رو شکر ، امسال چه هوادارای خونگرم و چه مجموعه ی باشگاه سنگ تموم گذاشتند و زمینه ی بهروزی های این تیم رو فراهم آوردند ،  امیدوارم کادر فنّی قدر این حمایت ها رو بدونند و علاوه بر اون با یک بازی مقبول مرهمی بر باخت های سه گانه و … ، بعد از بازی پرسپولیس ( سال جاری ) که موجبات تکدّر همان هواداران پاکار این تیم رو مهیّا کرده بود بگذارند ؛ به نظرت شدنی نیست ؟

گفت : شدنی که هست امّا مگه خبر نداری جواد خان نکونام بعد از برد بازی اوّل در مقابل تیم الفیصلی تیم دست اوّلی و نه لیگ برتری عربستان سعودی این دور از مسابقات استعفا داده و به تیم پشت کرده و تیم رو تنها گذاشته ؟

گفتم : بابا سوای اینکه باید حرفای ایشون رو بی واسطه شنید شما که می دونی من فوتبال و حرفه ای دنبال می کنم اوّلا مگه یادت نیست علی منصور استقلالی ها ( علی منصوریان ) تو همون خطّه خوزستان جان “ تموم ایرانی ها ، تیم فوتبال صنعت نفت آبادان رو با یک تیم یک دست بومی آنهم با یک پنج هزینه های تیم فولاد که بر اساس مطالبات همین جواد خان نکونام  تنظیم شده بود چطور آرایش و مدیریت می کرد که چه جلوه گری و دلبری ها که نکرد .

ثانیا” مگه همین مهدی رحمتی و تیمش آلومینیم اراک همین الانش هم با یک سوم هزینه کِرد باشگاه فولاد ،  با 29 امتیاز از 20 بازی دو پله بالاتر از فولاد  خوزستان نیست .

ثالثا” بد نیست بدونی تیم های سپاهان اصفهان ، پرسپولیس و استقلال تهران ، گل گهر سیرجان و مس رفسنجان مجموع هزینه های فوتبال امسالشان با تیم فولاد برابری می کنه ؛ یه لطفی کن ببین جایگاه اونا کجای جدول هست و جایگاه فولاد کجاست ؟

گفت : من نمی دونم هوادار کم نگذاشته باشگاه هم ، همه ی اینایی رو هم که می گی قبول دارم ولی خدایی حق این مردم اونم تو این پیچ تاریخی اینه که تیم به حاشیه بره و بازیکن آرامشش و از دست بده ، درسته اینکار ؟

گفتم : نمی خوام نمک به زخمت بپاشم گیرم که قبل از آغاز این دور از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ، مدیریت باشگاه بنا به اختیارات محوّله و کسب نتایج موجود تفکّر گذار از جناب نکونام را دنبال کرده باشد آیا اینا دلیلی بر استعفاء و عدم وفادار ی به عهد وی در مقابل باشگاه فولاد خوزستان می باشد ؟

گفت : چی بگم والله ، درسته فاصله تموّل تیم فوتبال الهلال از هرحیث به فولاد می چربد ولی هوادارا توقّع داشتن نکونام با نشستن بر روی نیمکت فولاد در مقابل تیمی مانند الهلال هم شب فراموش نشدنی را برای خود و تیمش به یادگار بزاره ، هم مهر تاییدی بر شایستگی های مداومش بزنه ؛ مگر نه این است که ایرانی ها مرد زوزهای سخت هستند .

گفتم : درست که الهلال رئال مادرید نیست ولی بالاخره امتیازات خاص خودش را داره ، ولی یه سوال جدی ، در شرایطی که کمتر مربی و سرمربی را می توان یافت که حضور در چنین رویدادی در این سطح را براحتی از دست بده ، چطور می شود بازیکن اسبق اوساسونا قید این کیک و مسابقه ورزشی که در سطح آسیا پوشش داده می شود را بزنه ؟ مگر اینکه… ؛

گفت : مگر اینکه چی ، بابا ولش کن نمی خوام به شایعات دامن بزنم ، اینکه شایعات قابل باور یا غیر قابل باوری  هم پیرامون الحاق ایشون به تیم ملّی به گوش می رسه رو نشنیده می گیرم ولی ،  بازم می گم در این دوران سخت اقتصادی و تیمداری حق این نبود تیم به حاشیه برود و آرامش آن خدشه دار شود .

گفتم : این درست که اوّلا بعضی ها به غلط یا درست می گن که « حافظه تاریخی ایرانی ها ضعیف است » و در ثانی بنا به نقل مصطلح عامیانه «  این نیز بگذرد  » ولی بد نیست جواد خان نکونام علاوه بر این که باید بدونه بالاخره کبیسه این برخوردش لااقل تا مدت زیاذی تو ذهن هواداران خوزستان می مونه بد نیست با وسواس زاید الوصفی بارها و بارها فرمایش گهر بار ذیل الذکر امام سجاد علیه السلام را مرور ؛ فراوان در آن مداقّه فرمایند که حاوی اندرزهای بسیار است.

*از امام سجاد علیه السلام پرسیدند: آقا دین چیست؟

«أخبْرنِی بِجَمیعِ شَرَایِعِ الدِّینِ یَابْنَ رَسولُ الله»؛

برای من باز کنید دین در چه چیزی خلاصه می شود؟ فرمود: در سه چیز:

1-«الوَفاءُ بِالعَهدِ»؛ ( وفای به عهد )  2-«وَقَوْلُ الحَقِّ» ( حق گفتن ) 3- «وَالْحُکمُ بِالعَدْلِ» ( با عدالت حکم کردن ) .

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *