جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

صفر تا صد اجرای طرح «مانا» در تهران/ دانش آموزان چگونه آسیب‌های اجتماعی را شناسایی می‌کنند؟

صفر تا صد اجرای طرح «مانا» در تهران/ دانش آموزان چگونه آسیب‌های اجتماعی را شناسایی می‌کنند؟

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: ما در طرح مانا در تابستان ۱۴۰۱، ۸۵۰ نوجوان را تحت پوشش قرار دادیم و ۳۸ تسهیل‌گر و ۳۵ مؤسسه را در شهرستان‌های استان تهران را بسیج کردیم تا طرح اجرا شود.

علیرضا محمدی، معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به  برگزاری طرح مانا در سازمان بهزیستی، اظهار کرد: سومین سالی است که طرح مشارکت های اجتماعی را از طریق موسسات غیر دولتی و مراکز مثبت زندگی در محله های آسیب خیز، حاشیه ای و روستاها آغاز کردیم.

وی افزود: طرح مانا فعالیت محور و مبتنی بر اقدامات عملی است که نوجوانان در آن شرکت می‌کنند، در این طرح نوجوان به عنوان یک فرد مسئول، ترغیب به بررسی مشکلات دوره نوجوانی می شوند و ما براین اساس به دنبال حل این مشکلات هستیم.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان تهران تأکید کرد: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان یا طرح مانا، چندین هدف را دنبال می کند که از آن جمله می توان به ارتقای توانمندی‌های نوجوانان، افزایش شناخت آسیب های اجتماعی از سوی نوجوانان، اصلاح نگرش فعالیت در حوزه جمع گرایی و افزایش مشارکت های گروهی و اجتماعی اشاره کرد.

وی ادامه داد: ما در طرح مانا در تابستان ۱۴۰۱، ۸۵۰ نوجوان را تحت پوشش قرار دادیم و ۳۸ تسهیل‌گر و ۳۵ مؤسسه را در شهرستانهای استان تهران را بسیج کردیم تا طرح اجرا شود.

محمدی خاطرنشان کرد: طرح مانا در 7 گام اجرا می شود، ابتدا آموزش هایی را به تسهیل‌گران و کارشناسان داده ایم، در گام دوم این تسهیلگران آموزش هایی را به تسهیل شهرستانها داده اند و در گام سوم نیز فرآیند یادگیری نوجوانان را دنبال کرده ایم، در گام چهارم نیز حمایت یابی و پشتیبانی از اقدامات مشارکتی نوجوانان،در گام پنجم هم ارائه دستاوردهای نوجوانان و در گام ششم و هفتم نیز شبکه سازی و تقویت روابط مدارس و گروه‌های نوجوانان پیگیری می کنیم و در نهایت فرآیند پایش و ارزیابی صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *