دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

باز نشر ( 2 ) یادداشت « حبیب اله مطهری فر » تحت عنوان « سخنی در باره یک جلسه ارزشمند » + پیوست مصوّر رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس ” از توانمندی های بالقوّه و بالفعل پاکدشت برای مرکز استان شدن

باز نشر ( 2 ) یادداشت « حبیب اله مطهری فر » تحت عنوان « سخنی در باره یک جلسه ارزشمند » + پیوست مصوّر رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس ” از توانمندی های بالقوّه و بالفعل پاکدشت برای مرکز استان شدن

 

*حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان پاکدشت : این جلسه نشان داد که صاحب نظران شهرستان می توانند در موضوعات اجتماعی و فرهنگی و آن چه مصالح عمومی اقتضاء می کند گرد هم بیایند و با نقش آفرینی و ارائه طریق به پیشرفت و تعالی خطّه ایمان پاکدشت کمک کنند.

*مطهری فر : بدون اغراق جلسه دیروز ( چهارشنبه ) به لحاظ کمّی و کیفی بی نظیرترین گردهمایی مردمی در شهرستان و کم نظیرترین نشست هم اندیشی در سطح استان تهران بود ، این جلسه نشان داد که فعّالان شهرستان با امتثال امر رهبر عزیزتر از جانمان بر دو قطبی سازی ها خط بطلان کشیده اند.

* قطعا” نگاه صفر و صدی به اشخاص و همه چیز را به موضوع انتخابات پیوند دادن و دو قطبی ساز های کاذب ، هیچ رهاوردی جز دشمنی و اختلاف و خُسران ندارد ،

 

 

رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس “ ( دارای مجوّز انتشار به 3 زبان انگلیسی ، عربی و فارسی از معاونت محترم اطلاع رسانی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) ؛

 

به گزارش گروه سایر رسانه های دفتر شهرستان پاکدشت ( استان تهران ) این رسانه ، « حبیب اله مطهری فر » مدیر مسئول نشریه و پایگاه خبری « صالح » در یادداشتی ( به شرح ذیل ) تحت عنوان « سخنی در باره یک جلسه ارزشمند » نوشت :

 

 

 

امام خامنه ای در دیدار با بسیجیان :

« از دو قطبی های کاذب بپرهیزید ، در کشور مدام دو قطبی درست می کنند ، طرفدار زید – طرفدار عمر و طرفدار فلان فکر – طرفدار ( فلان ) ، این حرف ها چیست ؟ آن کسانی که مبانی شما را و اصول شما را ، دین شما را ، انقلاب شما را ، ولایت فقیه را ، این چیزها را قبول دارند برادر شما هستند ؛ حالا گیرم یک اختلاف سلیقه ای هم با شما داشته باشند .

یکی از چیزهایی که انسان واقعا” باید از آن شِکوه کند و گِله کند ، بعضی از اظهارات در این فضای مجازی است ، سر یک چیز بیخود این به آن می پرد _ آن به این می پرد ، پرهیز کنید ! شما که بسیجی هستید ( این کار را نکنید ) » .

 

 

 

شام ولادت حضرت زینب ( س ) و در حاشیه مراسم پر ثمر « هیات رزمندگان اسلام سیّد الشّهدا ( ع ) » شهرستان برای بزرگداشت میلاد آن الگوی صبر ، مقاومت ، حیا ، عفّت ، فداکاری ، اندیشه ، فضایل و مکارم اخلاقی در کوچه منتهی به مسجد حضرت ابالفضل ( ع ) جلسه خود جوش و اثربخش که قریب یک ساعت به صورت ایستاده طول کشید ؛ حاضران در واکنش به طرح موضوع « تقسیم استان تهران » خواستار « نشست فعّالان شاخص با سلایق مختلف » شدند تا آنان این مهم را به هم اندیشی بگذارند.

پیشنهاد بسیار سازنده بود ، امّا انجامش کاربر و تا حدودی دشوار می نمود ، چون شاید بعضا” در ذهن تصوّر می کردند که فعّالان سلایق مختلف از این طرح استقبال نکنند زیرا تاکنون سلایق مختلف در زیر یک سقف بهم اندیشی نپرداخته بودند.

در هر حال با پایان جلسه آن شب پر و خیر و برکت با توکّل به خداوند و توسّل به ائمه اطهار ( ع ) و خانم زینب کبری ( س ) ، از همان شب تماس های تلفنی شروع شد و روزهای بعد طیّ دو جلسه مقدّماتی با حضور کمیته ای متشکّل از چند عزیز با سلایق مختلف که جمعا” شش ساعت طول کشید در مورد کمّ و کیف جلسه اصلی و مدعوین بحث و تبادل نظر و مقرّر شد این کمیته با فعّالان صرف نظر از عقایدشان گفتگوی حضوری یا تلفنی داشته باشند و ضرورت نشست و همگرایی را تبیین کنند که بر اساس اطّلاع واصله آنان در این زمینه چند ده ساعت وقت گذاشتند تا این که جلسه بی نظیر روز گذشته ( چهارشنبه هشتم آذرماه ) در حضور امام جمعه محترم شهرستان شکل گرفت.

جلسه دیروز سوای از موضوع مهم آن واقعا” واجد ارزش فوق العاده بود ، سلایق مختلف با حضور در نشست صمیمی و طرح متین ، موقر و اخلاقی نقد و نظر کارشناسانه و پژوهش محور ، بلوغ فرهنگی _ اجتماعی _ سیاسی و به ویژه خرد ورزی خود را به نمایش گذاشتند.

بدون اغراق جلسه دیروز به لحاظ کمّی و کیفی بی نظیرترین گردهمایی مردمی در شهرستان و کم نظیرترین نشست هم اندیشی در سطح استان تهران بود ، این نشست نشان داد که سرمایه های انسانی شهرستان پاکدشت نسبت به امور مردم بی تفاوت نیستند منتها آنان خیرخواهانی را می طلبیدند که زمینه این همگرایی و مجالست را فراهم کنند.

دیروز هیچ یک از نامزدهای محترم احتمالی انتخابات مجلس دعوت نشده بودند تا هیچ شائبه ای به وجود نیاید ، بله متمایلین به هر کدام از آنها حاضر بودند امّا اگر ناظر غریب و غیر محلی در این جلسه حضور می یافت به هیچ وجه نمی توانست تفاوت سلیقه ها را تشخیص دهد چون همه برادرانه در کنار هم نشسته بودند و با گشاده رویی تکریم و احترام به یکدیگر به طرح نظر خود و استماع نظر اشخاص محترم دیگر می پرداختند.

یک بار دیگر فراز گرانسنگ آغازین این سخنگاه از فرمایشات رهبر حکیم و دور اندیش انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را در دیدار بسیجیان مرور کنیم و باز به موضوع سخن برگردیم .

جلسه دیروز نشان داد که فعّالان شهرستان با امتثال امر رهبر عزیزتر از جانمان بر دوقطبی سازی ها خط بطلان کشیده اند.

 

 

 

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه محترم

شهرستان پاکدشت 

 

همانطور که امام جمعه خوش فکر شهرمان ابراز داشت این جلسه نشان داد که صاحب نظران شهرستان می توانند در موضوعات اجتماعی و فرهنگی و آن چه مصالح عمومی اقتضاء می کند گرد هم بیایند و با نقش آفرینی و ارائه طریق به پیشرفت و تعالی خطّه ایمان پاکدشت کمک کنند.

بهره سخن :

نگاه صفر و صدی به اشخاص و همه چیز را به موضوع انتخابات پیوند دادن و دو قطبی ساز های کاذب ، هیچ رهاوردی جز دشمنی و اختلاف و خُسران ندارد ، بنابراین اهل بصیرت ، حزب اللهی های پخته و ولایتمداران و صاحبان تفکّر بسیجی مطیع امر ولایت ، انشاالله الرّحمن عامل به فرمایشات حضرت آقا خواهند بود و با حمایت های خود برگزاری چنین جلسات پر فایده را مطالبه می کنند.

و امّا درود خدا بر همه اعزّه ای که با حضور ستودنی خود به تالیف قلوب هم اقدام کردند ، درود خدا بر امام جمعه عزیزمان که از این مجالست و موانست مومنانه حمایت کردند و حمایت می کنند ؛ درود خدا بر آنان که در آینده با عبور از سیم خاردارهای نفسشان زمینه همدلی ها و اخوّت مومنین را فراهم می آورند.

پایان

***

 

تکلمه ” رواپرس ” :

*الف ) به منظور تنویر اذهان عمومی مخاطبان خاص و فعّال محلّی ، استانی ، ملّی و بین المللی این رسانه نیز در جهت تایید صد در صدی و همپوشانی سخنان صدر الاشاره صاحب امتیاز و مدیر مسئول محترم نشریه و پایگاه خبری ” صالح “ استاد فرزانه جناب آقای مطهّری فر ، بخشی از توانمندی های بالقوّه  دارالشّهدا و فرهنگستان پاکدشت به صورت مصوّر منتشر می گردد.

*ب) به جهت عدم اطاله ی کلام و بنا بر فرصت موجود این رسانه صرفا” به بخشی از توانمندی های صنعتی ، باغداری موجود اشاره داشته و تموّل بالای نیروی انسانی تحصیل کرده مجرّبِ انقلابیِ مطیعِ محض امر ولایت در عرصه های گوناگون فرهنگ ( هنر ، شعر ، کتاب و … ) ، ورزش ، اقتصاد ، کشاورزی و … ؛ در ادامه منظور نگردیده است .

* پ) تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مجمل .

*ت) از منظر این رسانه پیوستگی و چسبندگی فعّالان فرهیخته با سلایق مختلف در این نشست که تماما” فرزندان نجیب ، شریف و محجوب خانواده اصیل پاکدشت می باشند هزاران بار برابری می کند با طرح هایی همچون « استان نامیده شدن پاکدشت »، چرا که چو صد آید نود هم پیش ماست ؛ دلسوزان مبتکر برگزاری این نشست دست مریزاد .

 

 

 

پاکدشت مرکز شهرستان پاکدشت در جنوب شرق استان است ؛

این شهر تعداد زیادی از اقوام ایرانی را در خود جای داده‌است ،

جاجرود مهمترین رود این شهرستان محسوب و در مجاورت سد

ماملو قرار دارد ، مناطق نظامی پارچین در این شهرستان

واقع شده که اهمیت آن را دوچندان نموده‌است.

***

 

 

پل سردار شهید اسدالله پازوکی نماد سلحشوری رزمندگان اسلام 

، دلاورمردان ایثارگر و شهید پاکدشت در عرصه های مختلف دفاع 

از کیان انقلاب معظّم اسلامی 

***

پاکدشت محل عبور جاده ابرشم ، محور مواصلاتی بین المللی و مسیر

تردّد خودروهای عبوری رانندگان گاها” بین المللی

( ترانزیت جابجایی کالا ، سوخت و … ، ) ؛ داخلی

 از جمله مسافران چند استان و زائران دلباخته

حضرت ثامن الحجج ( ع ) می باشد.

***

 

دانشکده فناوری کشاورزی ابوریحان پاکدشت دانشگاه تهران 

سال تاسیس 1331 هجری شمسی

در کنار 5 موسسه آموزش عالی دیگر شهرستان خاستگاه

انسان های عالم ، فرهیخته و فرهنگ پرور پاکدشت 

***

 

حوزه علمیه امام صادق(ع) پاکدشت

با مساحتی بالغ بر بیست و نه هزار متر مربع ؛

گفتنی است مراسم افتتاح این حوزه با حضور مرجع عالیقدر آیت الله 

العظمی مکارم شیرازی ، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام 

معظّم رهبری  و … ؛ صورت گرفت.

***

 

نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت

با وجود 12 واحد گازی و 6 واحد بخار، بزرگترین نیروگاه حرارتی برق

 کشور بوده و از استراتژیک‌ترین نیروگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

***

 

شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت 

این شهرک با مساحت این شهرک برابر با 1029 قطعه بزرگترین

شهرک صنعتی استان تهران بوده و علاوه بر آنکه 42 هزار نفر در آن مشغول بکارند

صادراتی نیز به کشورهای ترکیه ، عراق ، سوریه و کشورهای خلیج فارس دارد.

***

 

شهرک صنعتی پایتخت ( علی آباد )

دوّمین شهرک صنعتی بزرگ شهرستان پاکدشت 

 مساحت شهرک پایتخت(علی آباد) با فاز دوم شهرک 670 هکتار

می شود ، این شهرک می تواند تا 20 تا 25 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

***

 

شهرک صنعتی شنزار پاکدشت 

دارای 20 سال سابقه حضور در کیفیت و روش های نوین تولیدات بتنی

***

 

کوشش رادیاتور پاکدشت

 اولین شرکت تولید کننده رادیاتور خودرو در صنعت سبز کشور ،

دارنده کسب عنوان صادر کننده واحد نمونه 

***

اوّلین جنگل استوایی در کشور 

پاکدشت – جاده فیلستان به پوئینک ، تولید و پرورش

میوه های منطقه استوا ( جنگل آمازون ) از قبیل موز ، پاپایا ، کاکائو و قهوه

***

 

گلزار پاکدشت ،

تولید سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ هزار شاخه گل شاخه بریده 

کافی است که شهرستان پاکدشت به پایتخت گل و گیاه کشور تبدیل شود.

 

انتهای پیام 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *