پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

تاکید وزیرخارجه بر نقش سازمان همکاری اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام

تاکید وزیرخارجه بر نقش سازمان همکاری اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی، بر نقش این سازمان در کمک به حل مشکلات و بحران‌های موجود در جهان اسلام از جمله افغانستان و فلسطین تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با حسین ابراهیم طاها دبیر کل جدید سازمان همکاری اسلامی، در حاشیه نشست وزاری امورخارجه این سازمان در اسلام‌آباد با تبریک انتصاب وی به این سمت بر نقش OIC و دبیر کل این سازمان در کمک به حل مشکلات و بحران‌های موجود در جهان اسلام از جمله افغانستان و فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه شب گذشته به منظور شرکت در هفدهمین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در پاکستان به اسلام آباد سفر کرد.

امروز همچنین هیئت اعزامی صلیب سرخ جهانی در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد در دیدار با وزیر امورخارجه کشورمان گزارشی از کمک رسانی  صلیب سرخ به مردم افعانستان ارائه کرد. بر اساس اعلام صلیب سرخ این نهاد ١٢ پایگاه کمک رسانی در سراسر افغانستان ایجاد کرده و حدود ١٨۵٠ نفر شامل نیروهای بومی و خارجی  در عملیات کمک رسانی ایفای نقش دارند.

هیئت صلیب سرخ در این دیدار از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت و کمک به مردم افغانستان قدردانی کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان امروز همچنین در دیدار با وزیر خارجه فلسطین، حمایت ایران از مردم فلسطین و آزادی قدس شریف را مورد تاکید قرار داد و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

امیرعبداللهیان تاکنون با نخست وزیر پاکستان، وزاری امور خارجه جمهوری آذربایجان و ترکیه و دبیر کل جدید سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت و گو کرده است.

انتاهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *