شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

رئیس حزب شیعیان پاکستان موفق به کسب کرسی مجلس سنا شد

رئیس حزب شیعیان پاکستان موفق به کسب کرسی مجلس سنا شد

 برای اولین بار در تاریخ پاکستان رئیس یک حزب سیاسی متعلق به شیعیان موسوم به «مجلس وحدت مسلمین» در کسب کرسی مجلس سنای این کشور پیروز شد.علامه ناصر عباس جعفری از چهره‌های برجسته سیاسی-مذهبی پاکستان شناخته می‌شود که حزب وی تیرماه ۱۳۹۱ حضور خود را در صحنه سیاسی پاکستان اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، علامه ناصر عباس جعفری رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM) که از متحدان نزدیک حزب عمران‌خان شناخته می‌شود توانست در کسب کرسی مجلس سنا از حوزه ایالت پنجاب پیروز شود.

رای گیری برای تعیین تکلیف ۷ کرسی خالی مجلس سنای پاکستان از حوزه ایالت پنجاب امروز در شهر لاهور برگزار شد که طی آن ۵ نامزد حزب مسلم لیگ نواز و ۲ نامزد وابسته به حزب عمران خان توانستند بدون هیچ رقیبی در کسب کرسی‌های مورد نظر پیروز شوند.

این اولین بار در تاریخ پاکستان است که رئیس یک‌ حزب شیعه توانست به مجلس سنا راه پیدا کند. حزب مجلس وحدت مسلمین در انتخابات اخیر پاکستان توانست یک کرسی در مجلس ملی و یک کرسی در مجلس ایالت پنجاب را از آن خود کند.

علامه ناصر عباس جعفری از چهره‌های برجسته سیاسی-مذهبی پاکستان شناخته می‌شود که حزب وی تیرماه ۱۳۹۱ حضور خود را در صحنه سیاسی پاکستان اعلام کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *