یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

علت انتخاب ” تولد تقویمی ” و ” زایمان لاکچری ” چیست؟ ( نرگس نوروزی روانشناس بالینی ومشاور خانواده )

علت انتخاب ” تولد تقویمی ” و ” زایمان لاکچری ” چیست؟ ( نرگس نوروزی روانشناس بالینی ومشاور خانواده )

*یکی از علل اصلی این اقدام ( “زایمان لاکچری” ) جلوه شخصیت نمایشی یک خانواده است که عمدتا با اعتماد به نفس وعزت نفس کاذب همراه می‌شود.

 * تولد تقویمی و زودهنگام نوزاد در حقیقت خودخواهی مادر است که با عوارض متعدد، سلامت فرزندان را با مخاطره روبه‌رو خواهد کرد.

نرگس نوروزی روز دوشنبه در گفت وگو با  ایرنا افزود:

زایمان زودرس به بهانه تولد لاکچری در تاریخ رند شایع شد، که به دلیل هزینه‌های اقتصادی قابل‌توجه سزارین و… عمدتا در خانواده‌های متمول ادامه پیدا کرد.

وی اظهار داشت:

یکی از علل اصلی این اقدام جلوه شخصیت نمایشی یک خانواده است که عمدتا با اعتماد به نفس وعزت نفس کاذب همراه می‌شود.

نوروزی تصریح کرد:

خودکم‌بینی و عقده حقارت نیز یکی از علل اساسی این اقدام است که تصور می‌شود با برخی اقدامات همچون تولد فرزند در یک تاریخ رند تحت عنوان “زایمان لاکچری” جبران خواهد شد.

این مشاور خانواده ادامه داد: 

برخی خانواده‌ها نیز به جهت حسادت، چشم وهم چشمی و رقابت اقدام به این نوع از زایمان کرده و صدمات جبران‌ناپذیری را به فرزندان وارد می‌کنند.

وی گفت:

با رواج برخی رفتارهای اجتماعی در جامعه، متاسفانه برخی اشخاص و خانواده‌ها تصور می‌کنند با عدم انجام آن اقدام “از قافله عقب افتاده‌اند” بنابراین علیرغم تبعات مخرب مساله آن را تکرار می‌کنند.

نوروزی یادآور شد:

برخی اندام‌ها نظیر ریه در هفته‌های آخر بارداری شکل می‌گیرد؛ بنابراین تولد زودرس نوزاد سبب رشد ناقص ریه وعوارض تنفسی می‌شود.

ضرورت اعمال مجازات برای تولد زودرس نوزاد

این کارشناس افزود:

صدمات غیرقابل جبران تولدهای زودهنگام برای کودکان، باید توسط متخصصان علوم پزشکی برای خانواده به ویژه مادران تبیین و شرح داده شود.

نوروزی ادامه داد:

در جلسات بارداری نیز با مادران در این رابطه گفت وگو و با شرح آثار ونتایج مخرب این اقدام از خودخواهی خانواده جلوگیری شود.

وی تاکید کرد:

سزارین زودهنگام همچنین باید با اعمال مجازات برای پزشکان وبیمارستان‌ها همراه باشد و این طرح که عمدتا به دلیل دریافت هزینه‌های سنگین اقتصادی انجام می‌شود، با بهره‌گیری از قانون به صفر برسد.

 تولد زودهنگام نوزاد که تحت عنوان زایمان لاکچری از سال ۸۸ در کشور رواج یافت، به گفته شهلا خسروی، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی یک اتفاق منحصر به فرد در کشور است که به دلیل اصرار والدین در تاریخ‌های رند انجام می‌شود و نارسی نوزادان را به همراه دارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *