یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

نقش موثر دانش‌بنیان‌ها در ارتقای بهره‌وری آب‌‌

نقش موثر دانش‌بنیان‌ها در ارتقای بهره‌وری آب‌‌

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با توجه به پایین بودن میزان بهره وری آب، اصلاح الگوی مصرف از مسائل ضروری کشور است و گروه‌های دانش بنیان می‌توانند در ارائه راهکار و به دنبال آن حل مشکل نقش موًثری داشته باشند.

محمد جوانبخت در گفت‌‌و‌گو با فارس ضمن تبریک سال نو به هموطنان و دست اندرکاران و تلاشگران بخش آب کشور که به‌طور شبانه روز مشغول خدمت رسانی به مردم کشور هستند، با اشاره به شعار تعیین شده برای سال 1401 اظهار داشت: آب به عنوان یک زیرساخت راهبردی در اقتصاد کشور می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در پایداری جریان تولید و ایجاد اشتغال در بخش‌هایی نظیر کشاورزی و صنعت ایفا کند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در تشریح تلاش وزارت نیرو به منظور مدیریت عادلانه آب گفت: اصلاح و تقویت سازوکار مدیریت منابع آب در دستور کار ماست و تلاش می‌کنیم با مشارکت همه ذینفعان در محیطی شفاف زمینه تامین این نیاز حیاتی و به دنبال آن رشد و شکوفایی تولید در کشور را مهیا کنیم.

* نقش موثر دانش‌بنیان‌ها در ارتقای بهره‌وری آب

وی ضمن اشاره به اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت آب گفت: مسائل و مشکلات اساسی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری صنعت آب کشور وجود دارد که با اعتماد و اتکا به دانش و نیروی جوان ایرانی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان‌ می‌توان از آن عبور کرد.

این مقام مسئول در بیان زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش آب ادامه داد: با توجه به پایین بودن میزان بهره وری آب، اصلاح الگوی مصرف از مسائل ضروری کشور است و گروه‌های دانش بنیان می‌توانند در ارائه راه کار و به دنبال آن حل مشکل نقش موًثری داشته باشند.

جوانبخت با اشاره به برنامه وزارت نیرو در جهت حمایت از صنایع دانش‌بنیان گفت: موسسه تحقیقات آب به عنوان مرز میان صنعت و دانشگاه بستر مناسبی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و ما تلاش می‌کنیم بیشتر از گذشته در این مسیر گام برداریم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه در صنعت آب زمانی برای از دست دادن نداریم، گفت:
عقب ماندگی‌ها و پروژه‌های بسیاری در بخش آب کشور وجود دارد که جبران و انجام آنها نیازمند تلاش شبانه روزی دست اندرکاران و همکاران ما در سرتاسر کشور است؛ جا دارد‌ همینجا از عملکرد جهادی، شبانه‌روزی و مخلصانه همه تلاشگران بخش آب کشور تشکر ویژه کنم.

*جهاد آبرسانی به دنبال افزایش تولید در روستاهای کشور است

جوانبخت در تشریح برنامه وزارت نیرو برای جهاد آبرسانی گفت: ارتقای شاخص‌های دسترسی مردم به آب آشامیدنی پایدار از اولویت‌های دولت مردمی است و فعالیت در این بخش تحت عنوان جهاد آبرسانی بدون وقفه ادامه دارد.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: یکی از اهداف جهاد آبرسانی تامین آب پایدار روستاها است که این امر می‌تواند گام مهمی در حفظ جمعیت، تولید و اشتغال روستاهای کشورمان باشد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *