دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / «زیرسایه خورشید» از قاب تلویزیون مهمان خانه‌های مردم دارالعباده می‌شود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / «زیرسایه خورشید» از قاب تلویزیون مهمان خانه‌های مردم دارالعباده می‌شود
مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد گفت: به دلیل شیوع کرونا و پرهیز از هرگونه تجمع، امسال جشن‌های مردمی «زیرسایه خورشید» بدون حضور جمعیت و با پخش زنده، مهمان خانه‌های مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از یزد، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد در نشست خبری که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: پس از محرم که همه لایه‌های اجتماع درگیر با روز عاشورا می‌شود، برنامه‌های زیرسایه خورشید تنها مراسمی است که تمام لایه‌های اجتماع را درگیر می‌کند و تمام فضاهای شهری اعم از بیمارستان‌ها، ارگان‌ها، مراکز درمانی، خانه سالمندان و… عطرآگین به عطر رضوی می‌شود.

وی با بیان اینکه بدون شک حضور خدام امام رضا(ع) در آرامش روحی و روانی مردم تاثیر می‌گذارد، ادامه داد: جشن زیرسایه خورشید، بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی، دینی و مذهبی استان به شمار می‌آید که سال گذشته برای نهمین سال متوالی در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد و با حضور جمعیتی بالغ بر ۳۰ الی ۴۰ هزار نفر در شهر دارالعباده برگزار ‌شد.

مهدوی‌نژاد با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در قالب این جشن با رویکردهای معرفتی، معنوی و نشاط مردم گفت: در سیزدهمین سال برگزاری این جشنواره و به دلیل شیوع کرونا این مراسم‌ها بدون حضور جمعیت اجرایی می‌شود به نحوی که در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) با حضور سخنرانان و خدام رضوی به صورت برنامه زنده تلویزیونی مهمان خانه‌های مردم می‌شود.

مسئول جشنواره مردمی زیر سایه خورشید استان یزد با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ رضوی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در روایات سفارش شده «ادخال سرور» در قلب مومن است که تعبیر آن بیان خبرهای خوشحال کننده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا رسانه‌ها در این دهه نقش موثری در ترویج فرهنگ رضوی دارند و همچنین حضور خدام رضوی در یزد می‌تواند فضای خوبی را ایجاد کند.

مهدوی‌نژاد افزود: تقاضا می‌شود در ایام پر از خیر و برکت دهه کرامت و با توجه به حساسیت‌های پیش آمده و محدویت‌های کرونایی نسبت به این مسئله اهتمام، توجه و دقت بیشتر شده و تمامی برنامه‌ها پوشش داده شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *