جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نشست بررسی ابعاد روانشناختی شیوع ویروس کرونا برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نشست بررسی ابعاد روانشناختی شیوع ویروس کرونا برگزار شد
*در يافته‌هاي پزشكي مشخص شده است كه در فضاها و محيط‌های بسته‌اي كه بيش از ۴۵ نفر با فاصله نزديك كمتر از يك متر با هم حضور داشته باشند، احتمال انتقال ویروس بسیار افزایش می یابد، از این رو براي مراقبت از خود و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، باید در خانه بمانيم.
*ما نبايد از كرونا بيش از اندازه هراس داشته باشیم و همچنین نباید آن را بيش از حد ساده جلوه دهيم.
نشست بررسی ابعاد روانشناختی شیوع ویروس کرونا با حضور جمعی پژوهشگران و محققان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در محل این بنیاد برگزار شد.

 سید محسن اصغری نکاح، مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی در این نشست با اشاره به جنبه‌ها و ابعاد روانشناختي كرونا و شيوه مواجهه مناسب با این ویروس گفت:

ما نبايد از كرونا بيش از اندازه هراس داشته باشیم و همچنین نباید آن را بيش از حد ساده جلوه دهيم.
وی ابراز کرد: واقعيت اين است كه اين ويروس به كشور ما رسیده و هر فردي مي‌تواند ميزبان اين ويروس باشد از این رو باید از تعاملات اجتماعي و فیزیکی در فضاي بسته اجتناب کرد.
اصغری نکاح خاطر نشان کرد: انتقال این ویروس در حال افزايش است و اگر کنترل و پیشگیری نشود، افرادي كه مبتلا به این بیماری شده‌اند بسيار سريع آن را به سایر افراد انتقال می‌دهند. افراد كهنسالان و كساني كه از مشكلات ريوي تنفسي، بیماریهای قلبي و بیمارهای خاص رنج می‌برند در مقابل این ویروس آسیب پذیرترهستند .
دانشيار دانشگاه شهيد بهشتي مشهد بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را راهبرد اساسي ماندن درخانه و پرهیز از رفت و آمد و خروج از منزل ذکرکرد و گفت: متاسفانه انتقال این ویروس به شدت بسیار بالاست؛ از این رو یکی از راههای مقابله با آن، ماندن در خانه است.
وی ادامه داد: در يافته‌هاي پزشكي مشخص شده است كه در فضاها و محيط‌های بسته‌اي كه بيش از ۴۵ نفر با فاصله نزديك كمتر از يك متر با هم حضور داشته باشند، احتمال انتقال ویروس بسیار افزایش می یابد، از این رو براي مراقبت از خود و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، باید در خانه بمانيم.
مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما مي‌توانيم مسائل عبادي را مديريت كنيم به گونه ای که هم معنويت به صورت احسن حفظ شده و هم از ابتلا به بيماري جلوگیری شود، تصریح کرد: می‌توان نماز جماعت را با حضور اعضاء خانواده و در فضایی صمیمی اقامه کرد و همچنین ختم قرآن مجید را می توانیم در فضای مجازی و همراه با سایرین تجربه کنیم.
اصغری نکاح افزود: هر چند تکریم و احترام به والدین از واجبات دین مبین اسلام است اما در این روزها سلامتی بزرگترها در اولویت است؛ مطمئن باشيم كه حضور ما در منزل آنان موجب به خطر افتادن سلامت آنها مي‌شود.
وی حفظ آرامش، رعایت مسائل بهداشتی و پرهيز از حضور در اجتماع را از دیگر نکات مقابله با ویروس کرونا برشمرد و یادآور شد: با رعایت این نکات و همچنین توكل به خداوند و تمسك به اهل بیت عصمت وطهارت(ع) می توانیم از افزایش آمار مبتلايان اين ویروس جلوگیری کنیم.

منبع : آستان نیوز

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *