چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مهدیه کریمی در ” کرمان ” و در جمع بانوان خادمیار ابراز داشت حضرت زهرا(س) با دفاع منطقی و عقلانی از ولایت، بشریت را به تفکر و تعقل واداشت

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مهدیه کریمی در  ” کرمان ” و در جمع بانوان خادمیار ابراز داشت حضرت زهرا(س) با دفاع منطقی و عقلانی از ولایت، بشریت را به تفکر و تعقل واداشت
مهدیه کریمی؛ استاد حوزه و دانشگاه در نهمین نشست آموزشی، فرهنگی «برهان» که به همت کانون بانوان خادمیار در حسینه شهید صابری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: الگو گرفتن از شخصیت حضرت زهرا(س) باعث رشد جامعه ‌و افزایش آرامش در خانه‌‌ و جامعه می‌شود و با بهره‌مندی از معنویات آن بانوی بزرگ اسلام، از زندگی ایشان درس گرفت و در زندگی پیاده کرد.
یک استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: حضرت زهرا(س) با دفاع منطقی و عقلانی از ولایت، بشریت را به تفکر و تعقل واداشت.

وی با بیان اینکه زندگی تمام امامان و بزرگان دین ما، راه روشنی است برای تمام انسان‌های حقیقت‌طلبی که به ‌دنبال راه سعادت هستند، افزود: بررسی الگوی رفتاری حضرت زهرا(س) و ایستادگی وی در برابر ظلم و حضور دلاورانه ایشان در عرصه عمومی، ضرورت اتخاذ سیاست حضور زن و مرد در حوزه سیاسی برای حفظ اصالت آموزه‌های نبوی را آشکار می‌سازد.
کریمی با بیان اینکه الگوپذیری از فاطمه زهرا(س) و رفتار ایشان ضرورت داشتن مَشْی سیاسی را بیان می‌کند، تصریح کرد: مشی سیاسی با مشی عبادی هیچ منافات ندارد؛ مشی سیاسی حضرت زهرا(س) تلاش و راه‌های مختلف، حکایت از هوش سرشار و معرفت سیاسی ایشان دارد.
کریمی گفت: این بانوی گرامی با شیوه‌های مختلف به مسلمانان و به شیعیان تفهیم کرد که من مدافع امیرالمؤمنین و مدافع ولایت و اسلام هستم، شما نیز این گونه باشید.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: بزرگترین جهلی که بشریت را تهدید می‌کند عدم تعقل و تفکر است و این موضوع زمانی می‌تواند سودمند باشد که افراد با استفاده از استدلال و روش‌های منطقی به نتیجه برسند و کاری که حضرت زهرا(س) انجام دادند در همین راستا بود.
وی افزود: ایشان با دفاع منطقی و عقلانی و استدلالی، بشریت را به تفکر و تعقل واداشت تا از جهلی که سبب پذیرش کورکورانه و زورگویانه است نجات دهد. قطعا نیاز امروز بشریت همین موضوع است که وقتی افراد توجهی به عقلانیت نداشته باشند و تصمیمات آنها بر همین اساس باشد حاصلش جز جهل و عقب ماندگی نخواهد بود.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *