چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی و ویژه برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی و ویژه برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های قرآنی و فرهنگی این اداره را به مناسبت ماه مبارک رمضان تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع در گفت‌وگویی به ویژه برنامه‌های اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی ویژه ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و شهر مشهد، زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با یکسری محدودیت‌ها مواجه شدند، از همین رو امسال مطابق روال هر ساله اما با انگیزه مضاعف و با توجه به مطالبه مردم و تاکید مقام معظم رهبری بر برگزاری مراسمات ترتیل خوانی قرآن کریم، سه ویژه برنامه‌ ترتیل خوانی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

پخش زنده ویژه برنامه‌های ترتیل خوانی حرم رضوی از شبک‌های سیما

وی با اشاره به اینکه این سه ویژه برنامه ترتیل خوانی حرم مطهر رضوی به صورت زنده و روزانه از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود، گفت: نخستین برنامه ترتیل خوانی حرم مطهر رضوی هر روز از رواق «دارالشرف» بعد از نماز صبح به وقت تهران از شبکه یک سیما و خراسان رضوی به صورت زنده پخش می‌شود.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ادامه داد: دومین ویژه برنامه ترتیل خوانی آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به صورت روزانه از ساعت 20/11 تا 30/12 در رواق دارالولایه برگزار می‌شود و به صورت زنده بر روی آنتن شبکه قرآن می‌رود.

حجت الاسلام شجاع اضافه کرد: سومین ویژه برنامه ترتیل خوانی هر روز ساعت 16 تا 30/17 در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) اجرا و از طریق شبکه افق و جام جم به صورت زنده پخش می‌شود و همچنین برخی از شبکه‌های رادیویی، صوت مرتلان ویژه برنامه‌های ترتیل خوانی آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع را به صورت مستقیم پخش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از شروع هر یک از ویژه برنامه‌های ترتیل خوانی حرم مطهر رضوی، یکی از اساتید قرآنی به مدت ده دقیقه به بیان معارف همان جزء از قرآن کریم می‌پردازند.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی تصریح کرد: همچنین مسابقه قرآنی( بهار بندگی) به صورت زیرنویس در دو  ویژه برنامه‌ ترتیل خوانی حرم مطهر رضوی در دو نوبت ظهر و عصر از شبکه قرآن و معارف سیما و افق پخش می‌شود که در قالب این مسابقه یک سوال قرآنی مرتبط با جزء همان روز طرح می‌شود و از میان علاقه‌مندانی که جواب صحیح را به سامانه پیامکی 3000802222 ارسال می کنند، روزانه به قید قرعه 88 جلد کلام الله مجید به برندگان اهداء می‌شود.

برنامه‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در بستر فضای مجازی

حجت الاسلام شجاع در بخش دیگری از سخنانش به طراحی ویژه برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: این اداره در بستر فضای مجازی از جمله اینستاگرام به نشانی«rasta_darolguran» و در پیام‌رسان گپ به آدرس@rasta برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوع و خلاقانه‌ای تدارک دیده است.

وی مکتب‌خانه همراه مجازی، نمایش سایه، نمایش عروسکی، آموزش روخوانی و روانخوانی ویژه نوجوانان، آموزشی کاردستی موضوعی، حفظ قرآن در قالب نمایش عروسکی، آموزش ساخت بازی‌های قرآنی ویژه اولیاء، راهنمای همراه نماز برای یادگیری معارف نماز را از جمله برنامه‌های اداره علوم قرآنی ویژه کودک و نوجوان در بستر فضای مجازی در قالب پویش# با قرآن در خانه بمانیم دانست.

تداوم برگزاری سلسله نشست‌های زندگی بر مدار قرآن در ماه مبارک رمضان

وی با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان هماهنگی قاری و موذن برای افق‌های شرعی برای حرم مطهر رضوی و شبکه‌های مختلف سیما است، عنوان کرد: همکاری خوبی با شبکه الکوثر در راستای تولید محتوا از جمله هماهنگی حضور قاریان ممتاز قرآنی، اساتید نخبه قرآنی، پخش کلیپ‌های کوتاه قرآنی و قرائت اذان به افق لندن داریم.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی بر تداوم برگزاری سلسله نشست‌های زندگی بر مدار قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه زندگی باید بر مدار قرآن قرار بگیرد؛ این اداره قبل از ماه مبارک رمضان کلیپ‌های کوتاهی با محوریت سلسله نشست‌های زندگی بر مدار قرآن ضبط کرده است که از شبکه‌های مختلف سیما و در بستر فضای مجازی در این ایام مبارک پخش خواهد شد.

حجت الاسلام شجاع اعلام کرد: پاسخگویی به سوالات قرآنی، مشاوره قرآنی و حفظ قرآن، تصحیح قرائت نماز در ایام ماه مبارک رمضان از طریق تلفن تماس 32002085 در دو نوبت صبح و بعد ازظهر، از دیگر اقدامات اداره علوم قرآنی به شمار می‌رود.

توسعه کارگاه‌های نخبه پروری با محوریت زائران، گسترش کارگاه‌های تصحیح قرائت نماز در سطح حرم مطهر، تولید تلاوت‌های فاخر با حضور اساتید بین المللی در صحنین حرم مطهر رضوی، تولید اذان‌های فاخر و راه‌اندازی مسابقه «مهمان مهربان ترین» ویژه روزه اولی‌ها از دیگر ویژه برنامه‌های اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی است که در ایام ماه مبارک رمضان در حال انجام است.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *