جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / عید فطر، روز تقسیم پاداش الهی میان روزه داران است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / عید فطر، روز تقسیم پاداش الهی میان روزه داران است
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عید حقیقی برای روزه‌داران، بهره‌‌مندی حداکثری از برکات و نورانیت ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: عید فطر، روز تقسیم جوایز و بازگشت انسان به فطرت پاک خویش است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد «روزه» را قرآن کریم «تقوا» بیان کرده است، گفت: «تقوا» به معنی «حریم نگهداری برای خداوند» است.
وی با بیان اینکه شخص روزه‌دار به مدت یک ماه مرتکب حرام الهی نمی‌شود، اظهار کرد: روزه‌دارِ خاص، کسی است که طی یک ماه چشم، گوش و زبان خود را از آلودگی و گناه کنترل کرده و ماه رمضانش با سایر ماه‌ها متفاوت بوده باشد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری روزه‌دار خاص را شخصی دانست که یک ماه به کنترل قلب پرداخته و به غیر خدا اندیشه نکرده است و خروجی آن استمرار مراقبت از نفس در یازده ماه آینده است.
خاتمی روح روزه را سپری در مقابل آتش دانست و افزود: انسان هر چقدر به تقوا نزدیک شده باشد به همان میزان روزه‌اش در درگاه ذات مقدس الهی قبول شده است.
وی با تاکید بر اینکه عید فطر، عید بازگشت به فطرت پاک انسانی است، بیان کرد: طبق حکمت 428 نهج البلاغه «اِنَّما هُوَ عيدٌ لِمَنْ قَبِلَ اللّهُ الصلاهُ صِيامَهُ وَ شَكَرَ قِيامَهُ، وَ كُلُّ يَوْم لايُعْصَی اللّهُ فيهِ فَهُوَ يَوْمُ عيد؛ اين عيد است برای كسی كه خداوند روزه‌اش را قبول و نمازش را سپاس نهاده و هر روزی كه در آن خداوند نافرمانی نشود، روز عيد است» لذا عید از آن کسانی است که حداکثر بهره را از جمله روزه، سحرگاهان و نورانیت و معنویت ماه مهمانی خدا برده باشند که عید واقعی برای آن‌هاست.
امام جمعه موقت تهران روز عید فطر را «یوم الجوایز» خواند و خاطرنشان کرد: هر شخصی که به هر اندازه‌ برای ماه مبارک رمضان حریم نگه‌داشته به همان میزان از نورانیت، برکات و جوایز این عید بزرگ اسلامی بهره خواهد برد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *