پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کتاب «تحکیم خانواده از منظر حقوق و اخلاق» منتشر شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کتاب «تحکیم خانواده از منظر حقوق و اخلاق» منتشر شد
کتاب «تحکیم خانواده از منظر حقوق و اخلاق» به قلم عباسعلی اختری از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

به گزارش آستان ‌نیوز، این اثر به ۲ بخش آگاهی‌ها و شناخت قبل از ازدواج و بایدها و شایدهای بعد از ازدواج تقسیم شده است و عوامل تحکیم خانواده و نیز عواملی که با استحکام خانواده در تضاد است را در نظام فرهنگ اسلامی در پرتو قرآن، روایات و تحلیل‌های علمی مورد نقد قرار می‌دهد.
این کتاب سعی دارد در راستای تحکیم خانواده، رهنمودهاى مهم و سازنده‏اى را به صورتى منسجم و با شيوه‏اى نو و همراه با تحليل‏هاى مورد نياز به نسل جوان و خانواده‌ها ارائه کند.
بخش نخست کتاب «تحکیم خانواده از منظر حقوق و اخلاق» در شش فصل با عناوین ضرورت و دانش و آگاهی، فلسفه اصلی ازدواج و دستاوردهای آن، خانواده در اسلام و تخریب‌های سند 2030، گزینش‌های عاقلانه و تحکیم خانواده‌، تقدیس ارکان خانواده و برکات آن و احترام به حقوق و تحکیم خانواده تدوين شده است.
عوامل بسیاری در تحکیم بنیان خانواده و سرزندگی آن مؤثرند که در بخش ۲ کتاب به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته شده است؛ از جمله بردباری مرد و زن نسبت به یکدیگر، احترام و نیکی کردن، تزاحم حقوق شوهر و فرزندان، حُسن معاشرت در خانواده، نظم و انضباط، وجود روحیه مشورت در خانواده، صبر و پایداری زندگی، روحیه عفو و گذشت، حاکمیت صداقت در فضای خانواده، دوری از افراط و تفریط، تواضع و… که همگی از عوامل تحکیم خانواده‌اند.
نویسنده در مقدمه می‌گوید: «آنچه در این کتاب در پرتو قرآن، روایات و تحلیل‌های علمی ارائه شده، گام کوچکی است در راستای خدمت به بندگان خدا و تبیین راه‌ها و روش‌های تحکیم خانواده، امید که به لطف حق، مردم جامعه ما هر چه بیشتر، شاخ و برگ نشاط‌بخش شجره طیبه دودمان رسالت باشند».
کتاب «تحکیم خانواده از منظر حقوق و اخلاق» در قطع رقعی و شمارگان 500 نسخه منتشر شده و در فروشگاه‌های به‌نشر در سراسر کشور با قیمت سیصد و پنجاه هزار ریال به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *