پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نصرت الهی درگرو استقامت در برابر سختی‌های زندگی است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نصرت الهی درگرو استقامت در برابر سختی‌های زندگی است
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: نصرت الهی درگرو استقامت در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی است.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی حسینی مطلق در ویژه‌برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که به‌صورت استودیویی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار و در فضای مجازی پخش شد، گفت: یکی از ویژگی‌های انسان مؤمن این است که در همه حال امیدش به خدا است و هرگز به بن‌بست نمی‌رسد.
وی تصریح کرد: خداوند در آیه سی‌ام سوره فصلت که یکی از امیدبخش‌ترین آیات قرآن کریم است، به مؤمنین و کسانی که درراه خدا استقامت می‌کنند مژده بهشت داده است.
سخنران حرم مطهر رضوی افزود: استقامت درراه خدا به این معنا است که انسان‌ها در برابر ناملایمات و سختی‌های زندگی صبور باشند مانند پیامبران الهی که درراه تبلیغ دین خدا سختی‌های بسیاری را به جان خریدند.
وی ابراز کرد: انسان‌های صبور و کسانی که به مقام صبر نائل می‌شوند مقام بسیار بلندی در نزد خداوند دارند و بهشت و نعمت‌های بی‌پایان بهشتی پاداش آن‌ها است. خداوند آرامش ابدی را در عالم آخرت نصیب آن‌ها می‌کند.
حسینی با اشاره به زودگذر بودند این دنیا بیان کرد: دنیا و همه جلوه‌های دنیوی سرابی بیش نیست و برنده نهایی در این دنیا کسی است که به خاطر جلب رضایت خدا ناملایمات زندگی را تحمل کند.
وی افزود: کسی که درراه خدا صبور باشد قطعاً نصرت الهی شامل حال او خواهد شد. چراکه خداوند در قرآن کریم به این افراد مژده نصرت داده است. یاران اباعبدالله الحسین(ع) نمونه بارز صابران بودند که در کنار سیدالشهدا(ع) به فوز عظیم شهادت نائل شدند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *