دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مجموعه 2 جلدی داستان تخیلی «ماهک» ویژه کودکان و نوجوانان منتشر شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مجموعه 2 جلدی داستان تخیلی «ماهک» ویژه کودکان و نوجوانان منتشر شد
مجموعه دو جلدی داستان تخیلی «ماهک» از سوی به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در قالب کتاب های پروانه، ویژه گروه سنی ب و ج منتشر شد.

به گزارش آستان نیوز، کتاب های «ماهک و غول سرزمین پارچه ها» و «ماهک و پارچه باف‌ های کلینجا ملینجا» عناوین این دو جلد هستند که به قلم اعظم سبحانیان نوشته شده است.
این مجموعه شامل  داستان‌ های خیالی است که کودک را با خود به سفری باور نکردنی می برد و از فضایی شاد و تصاویری زنده برخوردار است؛ ارزش دادن به خیال ‌پردازی، ایجاد فضایی زنده در ذهن کودک و هماهنگی رنگ، صدا و تصویر در داستان های مجموعه «ماهک» جایگاهی ویژه دارد که می ‌تواند نقش مهمی در پویایی و خلاقیت ذهن کودک ایفا کند.
در کتاب «ماهک و غول سرزمین پارچه ها»، ماهک(شخصیت اصلی داستان) همراه مادرش به خرید می‌ رود. او پارچه‌ ای را برای خود انتخاب می‌ کند تا مادر برایش لباسی بدوزد و این لباس و نقش و نگار آن دست مایه‌ ماجراهای این داستان می ‌شود. طرح پارچه لباس ماهک، تصویر آدم های فضایی است. ماهک متوجه می ‌شود از لباسش نوری می ‌آید. او و عروسکش، کوچک می‌ شوند و به سرزمین پارچه ها می ‌روند، آنجا متوجه می‌شوند پای فرمانروای آدم فضایی ‌ها لای دوخت لباسش گیر کرده است و…
داستان «ماهک و پارچه باف ‌های کلینجا ملینجا » درباره سنگ درخشانی است که ماهک از فرمانروای آدم فضایی ‌‌ها پاداش می ‌گیرد. او با این سنگ، قدرت پیدا می‌ کند که به هر سرزمین پارچه‌ای برود. سرزمین پارچه ‌ای پر از رمز و راز است و باعث می ‌شود هر بار ماهک ماجراهای جالبی را دنبال کند.
مجموعه دو جلدی «ماهک» در قطع وزیری همراه با تصویرگری فرشته جعفری فرمند، ویراستاری مجید محبوبی و طراحی جلد مجید کاظمی منتشر شده و در کتاب فروشی های به نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس کودکان و نوجوانان علاقه مند قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *