پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حرم رضوی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به استقبال مراسم دعای عرفه می‌رود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حرم رضوی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به استقبال مراسم دعای عرفه می‌رود
همزمان با روز عرفه، حرم مطهر رضوی با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی مراسم روحبخش دعای عرفه را برگزار خواهد کرد.

به گزارش آستان نیوز، روز نهم ذي الحجه است، روز دعا و نیایش عارفان و عابدان خداجویی که همراه با حجاج بيت الله الحرام به پیشگاه خالق هستي دست به دعا بر می دارند تا خود را از آتش جهنم نجات دهند. اگرچه امسال حاجیان در آرزوي حضور در سرزمين وحي ماندند اما با چشماني ملتمس و اشكبار نداي بخشش و استغفار را از جوار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) سر خواهند داد تا روح را تازه و نفس را صيقل دهند.
حرم مطهر رضوی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط بهداشتی ویژه‌ای را در اماکن متبرکه درنظر گرفته در حالی این آیین باشکوه و روحاني را با حضور شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) برگزار می کند که رعایت تمامی موازین بهداشتی رکن اساسی انجام اعمال عبادی و زیارتی زائران و مجاوران در این حرم مقدس است.
در این مراسم همچون گذشته استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است و قطعا همکاری با خادمان کمک شایانی در حفظ نظم و انضباط خواهد کرد.
زائران و مجاوران در این مراسم حتما جانماز، کتب ادعیه، قرآن و بانوان چادر شخصی به همراه داشته باشند تا محیط بهداشتی همراه با معنویت در این مضجع نورانی برای همگان مهیا شود.
همچنین خادمان این بارگاه منور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله چینش شطرنجی فرش ‌ها، ضد عفونی کردن اماکن متبرکه و توزیع محلول‌های ضد عفونی دست تلاش دارند تا شرایط مناسبی را برای زائران فراهم آوردند.
اگرچه در سیره ائمه معصومین(ع)، تأکیدات فراوانی مبنی بر برگزاری مراسم دعای روز عرفه شده است اما رعایت پروتکل های بهداشتی در این گونه مراسم ها و آئین های مذهبی باید در اولویت باشد تا شرایط مناسب و ایمنی برای زیارت زائران فراهم شود.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *