یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / انجام 9 طرح پژوهشی در پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / انجام 9 طرح پژوهشی در پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی
به همت پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و از ابتدای تاسیس این پژوهشکده تاکنون 9 طرح پژوهشی ارائه و به مخاطبان عرضه شده است.

به گزارش آستان نیوز، پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از سال 1397 راه اندازی شد که طی این مدت فعالیت پژوهش‌هایی بسیاری از جمله جذب اعضای هیئت علمی، انجام 9 طرح پژوهشی، برگزاری 4 نشست علمی، برگزاری 3 کرسی ترویجی، برگزاری 2 کارگاه آموزشی، انتشار 5 مقاله علمی، شرکت در 4 جلسه هم‌اندیشی، داوری و ارزیابی ده‌ها اثرعلمی و پژوهشی و همکاری علمی با اشخاص حقیقی و حقوقی انجام شده است.
از طرح‌های انجام شده این پژوهشکده می توان به «عصری سازی افعال پیامبر(ص)‌»، «تحلیل فهرستی مبانی، ابعاد، نمونه»، «محتوا و مراحل آموزشی جنسی دراسلام» اشاره کرد.
همچنین «مناسبات فقه امامیه و واقفیه»، «بازیابی منابع عیون اخبار الرضا(ع)»، «ارتقای نظام تقنین دولت اسلامی»، «احیای حکمت و حکمای خراسان»، «تحلیل مبانی سیره پژوهی؛ گونه‌ها» و « تاثیرات و محتوای آموزشی جنسی در اسلام؛ دوران کودکی» نیز از طرح‌های در دست اجرای این پژوهشکده است.
با توجه به اینکه توسعه و پیشرفت کشور در گرو پژوهش است این پژوهشکده نیز تلاش دارد تا در آینده با به روزرسانی و فعال‌سازی گروه‌های علمی پژوهشکده، تهیه و تنظیم سند راهبری پژوهشکده، برگزاری دوره‌های دانش افزایی و مهارت یابی، راه اندازی مجلات علمی و پژوهشی و راه اندازی ویکی پژوهشکده علوم اسلامی خدمات بیشتری را به جامعه عرضه کند.
گفتنی است، اعضای این پژوهشکده یکی از بهترین غنایم بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی هستند که از بین خیل عظیم علاقه مندان به همکاری با این مرکز، پذیرش شده‌اند و هرکدام از آنان دارای سوابق علمی و پژوهشی ارزشمندی هستند که در واقع نماینده یکی از موسسات کشور به شمار می آیند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *