جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / امام حسین(ع) در دل مسلمانان حقیقت خواه جا دارد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / امام حسین(ع) در دل مسلمانان حقیقت خواه جا دارد
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امام حسین(ع) در دل هر مسلمان حقیقت خواه و عدالت طلب، جا دارد و هر مؤمنی که در دل علاقه به اسلام دارد امام حسین(ع) را جدا از اسلام و اسلام را از امام حسین(ع) جدا نمی بیند.

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگارآستان نیوز در کرمان؛ ضمن عرض تسلیت ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام با اشاره به آیه ۳۲ سوره حج در خصوص فلسفه عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: عزاداری معمولی در افراد عادی، در اسلام، سه روز است؛ یعنی فرد عزادار سه روز در خانه می نشیند، مردم هم وظیفه دارند برای عرض تسلیت به دیدار او بروند.

وی با تأکید بر اینکه تنها موردی که گفته شده برای همیشه باید آن را زنده نگه داشت و هرگز نباید فراموش شود؛ عزاداری حسین بن علی(ع) است، عنوان کرد: برخی از ارزش ها باید برجسته شوند و در همه عالم، نمایان گردد؛ ارزش هایی همچون عدل، مبارزه با ظلم و فساد، حماسه شهادت و بذل جان خود و عزیزان، صبر و استقامت در راه حق و امام حسین(ع)، سمبل احیای عدالت اسلام، مبارزه با ظلم و فساد است.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه امام حسین(ع) حماسه شهادت است، ابراز کرد: شما که نام اباعبدالله(ع) را زنده نگه می دارید، یعنی طرفدار عدالت اسلامی هستید؛ اینکه پرچم سیاه سر درب منازل نصب می کنیم یعنی وابسته به حسین(ع) هستیم؛ همان حسینی که در راه عدالت شهید شد؛ پس من وابسته به عدالت اسلامی هستم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اینکه به ما گفته اند نگذارید این حادثه عظیم فراموش شود، وقتی این واقعه را بازگو می کنیم، می بینیم که چگونه سیدالشهدا(ع) برای عدل اسلامی قیام و در مقابل ظلم ایستادگی کرد.

وی تصریح کرد: در این حادثه، حماسه و صحنه هایی را می بینیم که نظیرش در دنیا وجود ندارد و این تعظیم شعائر الهی است؛ یعنی هرکسی که شعارهای الهی را زنده کند و بزرگ بشمارد این نشانه آن است که قلبی پاک و متقی و پرهیزکار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تأکید کرد: امام حسین(ع) در دل هر مسلمان حقیقت خواه و عدالت طلب، جا دارد و دلیل این امر واضح است؛ چون هر مؤمنی که در دل علاقه به اسلام دارد به همین دلیل امام حسین علیه السلام را که در راه جانبازی اسلام می بیند که جان، مال و فرزندان خود را در راه اسلام فدا کرد، از اسلام جدا نمی بیند و اسلام را از امام حسین(ع) جدا نمی بیند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در جریان بیماری کرونا رهبر معظم انقلاب فرمودند” توصیه و تاکید من بر همه کسانی که عزاداری می خواهند بکنند، هیئات، آقایان حضرات منبری ها، صاحبان مجالس، مداح ها، نوحه خوان ها و دیگران این است که هر کاری می کنید؛ ببینند ستاد ملی کرونا چه می گویند. اگر چنانچه ضابطه ای را معین کرد برای عزاداری همه ما موظف هستیم به آن عمل کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *