شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اهدای بیش از 35 هزار منبع مطالعاتی به کتابخانه رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اهدای بیش از 35 هزار منبع مطالعاتی به کتابخانه رضوی
رئیس اداره خدمات کتابداری سازمان کتابخانه ‌ها، موزه ‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای بیش از 35 هزار منبع مطالعاتی شامل کتاب، نشریه، پایان ‌نامه و منابع دیداری و شنیداری به این سازمان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش آستان نیوز، عیسی اختری طوسی به دریافت این منابع با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی اشاره داشت و گفت: کار انتقال منابع به سازمان با برنامه ‌ریزی و هماهنگی با اهداکنندگان صورت گرفت است.
وی فراهم آوری، تهیه، سازماندهی، آماده ‌سازی، توزيع و تحويل منابع چاپي و ديداري و شنيداري به بخش‌ هاي مختلف سازمان، از وظايف اداره خدمات کتابداري عنوان کرد.
اختری طوسی افزود: در این مدت، افزون بر 20 هزار نسخه کتاب، تحويل تالارها و کتابخانه‌ هاي مختلف سازمان در مشهد و شهرستان ‌ها شده است.
وی به آماری از تحویل منابع به بخش های مختلف کتابخانه رضوی اشاره داشت و گفت: نزدیک به 10هزار نسخه کتاب به تالارها و بخش ‌های مختلف کتابخانه مرکزي، افزون بر 3 هزار و 200 نسخه به کتابخانه‌‌ هاي تخصصي و بیش از 7 هزار نسخه به کتابخانه‌ هاي وابسته به آستان قدس رضوی در سطح مشهد و شهرستان‌ ها تحويل داده شده است.
اختری طوسی افزود: همچنین از ابتدای سال تا کنون، بیش از 10هزار نسخه کتاب جیبی و حدود یک هزار منبع ديداري و شنيداري با توجه به نیاز بخش‌ های مختلف این سازمان، در تالارها و کتابخانه‌ هاي مختلف آستان قدس رضوي در مشهد و شهرستان‌ ها توزیع شده است.
گفتنی است کتابخانه مرکزی آستان ‌قدس رضوی، با زیربنای بیش از 28 هزار و 800 مترمربع فضای فرهنگی و مطالعاتی و 51 کتابخانه وابسته و تخصصی در سراسر کشور، بیشترین اعضای کتابخانه ‌ای را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و با 10 قرن سابقه، یکی از قطب ‌های مطالعاتی و فرهنگی منطقه به شمار می ‌رود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *