شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ادبیات دفاع مقدس؛ نیازمند قلم جوان هاست

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ادبیات دفاع مقدس؛ نیازمند قلم جوان هاست
مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس خراسان رضوی جوانان را به کار در حوزه دفاع مقدس و ثبت خاطرات فرا خواند و اظهار داشت: نوقلم‌ ها باید پای کار بیایند؛ چرا که در دفاع مقدس نیز گاهی یک نوجوان بسیجی کاری می‌کرد که یک رزمنده کارکشته و باتجربه قادر به انجام آن کار نبود.

به گزارش آستان نیوز، حسین‌ علی یوسفعلی‌ زاده در هفتاد و پنجمین نشست ادبی شمس که به معرفی و خوانش کتاب «شهد فروش؛ ناداستان شگفت ‌انگیز سعدالله (جلال صلواتی)» اثر سید علی رضا مهرداد اختصاص یافته بود طی سخنانی  به حضور نویسندگان جوان که در عرصه ادبیات دفاع مقدس تاکید کرد.
وی در این جلسه ادبی که در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی‌(ره) مشهد برگزار شد گفت: من مؤمنانه قبول دارم، کسانی که امروز قدم صادقانه برای زنده ‌نگه ‌داشتن این امر بگذارند، حتماً در فضیلت شهادت شریک‌ اند. جوانان، ظرفیت «شهد فروش» شدن را دارند و باید به آنان میدان داد.
سردار یوسفعلی‌ زاده بیان کرد: باید جوانان ما دست به کار شوند تا دشمنان نتوانند به حریم مسلمانان وارد شوند. همان ‌طور که مرکز ثقل دفاع مقدس مردم بودند، صیانت از آن و ارزش‌ های آن نیز به دست مردم محقق می شود.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در ثبت خاطرات رزمندگان اظهار داشت: ایشان در فرمایشات خود بر این تأکید دارند که این حقایق باید زودتر بازگو و ثبت شود؛ چرا که بسیاری از رزمندگان در 20 یا 30 سال آینده حضور ندارند. رهبر معظم انقلاب بر این اصرار دارند که اگر شما نگویید، دشمن می ‌گوید و دشمن قطعاً حقایق را نمی‌گوید.
سید علیرضا مهرداد؛ نویسنده اثر نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: من در اواخر جنگ در کنار جلال(سعدالله شهد فروش) در خط مقدم بودم و او پیشکسوت من در تخریب بود. پس از این‌که جلال در سال ۱۳۶۲ شهید شد، یکی از راویان او شدم.
وی ادامه داد: هر زمانی که لازم بود، زندگی جلال را بازگو می‌کردم. هر زمانی که با دانشجویان طی برنامه‌ های مختلف روبرو می‌شدم، از فضایل وی می‌ گفتم. در یکی از دیدارهای دانشجویان با بنده، پس از این‌که در ارتباط با «شهید جلال» صحبت کردم، یکی از آن‌ ها چاپ کتاب با موضوع زندگی‌ نامه جلال شهد فروش را پیشنهاد کرد.
این نویسنده ادبیات دفاع مقدس افزود: شهید جلال، 23 سال متوالی گمنام بود و پس از آن، یک قطره از اقیانوس زندگی وی در کتاب «شهد فروش» بازگو شده‌ است.
موسی حاجی ‌نژاد؛ دانش‌آموخته هنر و مستندساز خراسانی نیز در این برنامه اظهار داشت: «شهد فروش»، زنده‌ ترین کتابی است که تابه ‌حال خواندم و آن‌ قدر مصوّر است که پس از خواندن آن ساخت فیلم «یک فنجان قهوه برای پرسه‌ زدن» را آغاز کردم.
گفتنی است، این نشست به همت سازمان کتابخانه‌ ها، موزه ‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس خراسان رضوی و کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره)، وابسته به اداره‌کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، در ادامه سلسله نشست ‌های ادبی شمس برگزار شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *