یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سفر به اعماق تاریخ با پویش «سفیر حسین»

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سفر به اعماق تاریخ با پویش «سفیر حسین»
مسئول کانون کتاب و کتابخوانی رضوی استان اصفهان از برگزاری پویش «سفیر حسین» در پایگاه اطلاع‌رسانی شمیم کتاب خبر داد.

ابوذر یادگاری، مسئول کانون کتاب و کتابخوانی رضوی اصفهان در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز گفت: در ایام اربعین حسینی و به منظور ایجاد شور و شعور حسینی به ویژه برای جاماندگان حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین در قالب پویش سفیر حسین، 11 کتاب ممتاز و متناسب با موضوعات مرتبط با محرم و قیام حسینی در دهه پایانی ماه صفر معرفی می‌شود.

یادگاری اظهار کرد: این کتاب‌ها  از برجسته ترین آثار مرتبط با قیام امام  حسین(ع) انتخاب شده است؛ به عنوان نمونه کتاب «سَفر خروج» با بردن از زمان حال به گذشته و آوردن گذشته به اکنون روایت جذاب خود را آغاز می‌کند و نمایشنامه‌ای از نگاه یک مسلمان اهل سنت به امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: کتاب «پس از بیست سال»، رمانی دیگری است که ما را با شیوه حکومت خلیفه سوم تا معاویه و واقعه عاشورا آشنا می‌کند.

یادگاری خاطر نشان کرد: کتاب‌های «چابک سوار»، «آفتاب در حجاب»، «آوای درد»، «در میان روضه‌هایت زندگی کردن خوش است»، «بچه‌های فرات»، «اهل بيتي‌ها»، «ماه به روایت آه» روایت داستان‌هایی است که ذهن مخاطب را به کربلا و واقعه عاشورا نزدیک می‌کند و حماسه حسینی را به تصویر می‌کشد.

وی افزود: معرفی کتاب‌ها به صورت اینفوگرافی، موشن گرافی، پادکست و همچنین گفتگو با  مترجم و نویسنده و افراد مشهور در پایگاه اطلاع رسانی شمیم کتاب از دیگر اقدام‌های ترویجی در این پویش است.

یادگاری اضافه کرد: علاقمندان برای پیوستن به این پویش و بهرمندی از آن به پایگاه اطلاع رسانی شمیم کتاب به آدرس  shamimketab@ مراجعه کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *