یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ویژه برنامه اجتماع دختران و زنان عاشورایی در کرمان برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ویژه برنامه اجتماع دختران و زنان عاشورایی در کرمان برگزار شد
همزمان با ایام پایانی ماه صفر ویژه برنامه اجتماع دختران و زنان عاشورایی در مسجد امام حسین(ع) کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از کرمان، مریم السادات طباطبایی، مدرس حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل حقوق زن در اسلام در این مراسم گفت: مجالس عزای سیدالشهدا(ع) برکات سرشاری به همراه دارد و محفلی که به نام اباعبدالله(ع) باشد از زائرین کربلا محسوب می‌شوند.

وی با تلاوت آیات ۱۱ و ۱۲ سوره مبارکه تحریم پیرامون جایگاه و حقوق زن در اسلام تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم برای کسانی که به او ایمان آورده‌اند مثال می‌آورد که از همسر فرعون که در میان قوم ظالم و حاکمی ستمکار توانست ایمان خود را حفظ کرده و رستگار شود پیروی کنید.

این کارشناس مسائل حقوق زنان در اسلام عنوان کرد: آسیه و حضرت مریم(س) از مقربین درگاه الهی بودند اما هیچ کدام مقامی همچون حضرت زینب کبری (س) نداشتند ، مقام و مرتبه‌ای که پیامبر اسلام(ص) در این باره می‌فرمایند: گریه بر زینب(س) و مصائبی که بر او فرود آمد ثوابی به اندازه گریه بر مظلومیت حسین(ع) دارد.

طباطبایی با اشاره نقشه شوم دشمنان اسلام گفت: گسترش و ترویج بی حجابی و بد حجابی اصلی ترین گزینه دشمن است که پایه‌های ایمان و تقوای مسلمانان را فرو می‌ریزد.

وی از شهدای دفاع مقدس و همچنین سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: آنان هیچیک معصوم نبودند اما بواسطه بندگی حقیقی خداوند و پیروی از مکتب امام حسین(ع) به مقام والای شهادت رسیدند.

شایان ذکر است، تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و مداحی و مرثیه سرایی در عزای حضرت سیدالشهدا(ع) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ایران اسلامی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *