جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

چکیده نامه روز گذشته ” رضا عرب ” مدیر مسئول رسانه کشوری ” رواپرس” به آیت الله رییسی / استقبال بسیار بسیار گسترده مخاطبان ، خاصه نخبگان در پاکدشت غافلگیرمان کرد

چکیده نامه روز گذشته ” رضا عرب ” مدیر مسئول رسانه کشوری ” رواپرس” به آیت الله رییسی / استقبال بسیار بسیار گسترده مخاطبان ، خاصه نخبگان در پاکدشت غافلگیرمان کرد
در حالی که در پاکدشت ناموس ما و مردم به جهت عدم تمکّن مالی و پرداخت 10000 ریال بیشتر توانایی ابتیاع نان کنجد دار را نداشته و برای تهیه نان مورد نیاز می بایست صبوری به خرج دهد  ، لاکچری ترین سفره های احسان کوچک که نه وسیع ، در ادوار مختلف انتخابات شوراهای شهر و روستا توسط متقاضیانی که به شدت احساس تکلیف برای خدمت بر روح و جانشان استیلا یافته است ، گسترده می شود .
رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” .
تکلمه ؛
غیر قابل باور بود که واگویه های نخبگان و … ، در نامه ی منتشر شده اینجانب به ریاست محترم جمهوری منتخب در روز گذشته با استقبال گسترده مواجه شود ، نه تنها متن مذکور بلافاصله در گروه های مختلف دست به دست شهرستان گردید که حجم بالای تماس ها و پیام های همرزمان دوره دفاع مقدس ، نخبگان و فرهیختگان شرمسارم نمود.
 آمار بازدید مخاطبان در پیشخوان این رسانه رقمی معادل 15000 نفر از بدو انتشار تاکنون ( قریب به 20 ساعت ) را نمایان می نماید که عزم کمترین و همکارانم را در استمرار این امر را صد چندان می کند ، هر چند کج اندیشان با استناد به کانال تلگرامی ” رواپرس ” صرفاً عدد بازدید را 140 مورد تلقی نموده باشند  ، مزید اطلاع آنان قابل یادآوری است که به جهت اعلام عدم مشروعیت فعالیت در کانال تلگرام توسط مسئولان ، این رسانه از کانال مذکور صرفا در خصوص اطلاع رسانی های ضرور در شهرستان استفاده و از عضو پذیری انبساطی در کانال یاد شده اجتناب ورزیده است ، بدیهی است محوریت فعالیت صفحه اصلی کشوری این رسانه در جغرافیای این سرزمین می باشد.
لازم به ذکر است از آنجا که نامه مذکور صرفاً یک نامه مجازی نبوده و قرار است انشالله اصل نامه طی یکی دو روز آینده ، تحویل نماینده محترم رییس جمهور منتخب ( همچنین رونوشت ها تحویل مبادی ذیربط خواهد شد ) گردد به خاطر حجم مطالبات مطوّل نگارش گردید ، به جهت استقبال گسترده از یک سو  و عدم وجود حوصله مخاطب عام از دیگر سو  ، چکیده آن تکرار و باز نشر می گردد.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ

محضر مبارک ریاست محترم جمهوری منتخب اسلامی ایران حضرت آیت الله رییسی دامه بقاء ؛

سلام علیکم ؛ بعدالتّحیّه .

 

*پیشاپپیش پوزش کمترین را بابت این جمله پذیرا بوده عنایت داشته باشید جسارتاً در شرایط کنونی که هنوز حضرتعالی به عنوان رییس جمهور منتخب سوگند یاد نفرموده اید ، رقابت معنا دار تعدادی از دوستان در حین رقابت های انتخاباتی جهت برپایی ستاد مرکزی حضرتعالی در شهرستان پاکدشت آنهم در نقطه استارت کارتان ،  شگفتی ساز  ( ؟ ! ) شد ؛ خدا بخیر بگذراند.

*سالهاست یعنی همزمان با پایان دفاع مقدّس تاکنون تصمیم سازی های اداره ی امور شهرستان در اختیار دو جریان مدّعی ای قرار گرفت که هر کدام خود را خیر مطلق و دیگری را شرّ اتمّ می نامد ، دعواهای نعمتی _ حیدری  اصطلاحاً سطحی اشان زبانزد خاص و عام است ، هر کدام دیگری را از تبار حسینیان و دیگری را در زمره ی یزیدیان تلقّی می نماید .

*از گذشته تا به امروز مهاجرت بی حدّ و حصر سایرین به پاکدشت ، مقدمات ایجاد ضلع سومی را در شهرستان پایه گذاری نمود که جریانات مذکور در سال های آغازین این ورود اقناع گردیدند که پیاده نظام های خود را از میان حجم انبوه مهاجرین انتخاب نمایند ؛ اصلی که به مرور زمان رنگ باخت تا آنجا که تازه واردها پس از تثبیت موقعیت با تکیه بر اصول اولّیه شهروندی مبتنی بر رعایت حقوق برابر شهروندی خود را محق نقش آفرینی بدانند ، تا جایی که دیگر را « پاکدشت » ندانسته و مدعی اند که این دیار « پاکدشتستان » است .

*طبیعی است تمامی مشکلات امروز شهرستان ، مهمترین دستاوردهای انحصارطلبی های دو جریانی است که با آغاز دهه هفتاد تاکنون سعی دارد با به محاق فرستادن متخصصان شایسته ، تصمیم سازی و اجرای امور را با الهام ساختار اُلیگارشی {( oligarchie) گروهک سازی } به افراد شوآف از گروه و نفرات منتسب به خود احاله نموده و می نماید .

*استحضار داشته باشید اگر قرار باشد در شهر ما فردی در انتخاباتی برای مثال شورا های شهر و روستا شرکت و رقابت نماید می بایست بر اساس روندی مسبوق به سابقه ، علاوه برآنکه باید … ،  الزاماً از تموّل بیشترِ گره گشا ، برخوردار باشد  ؛ برای نمونه  111 کاندید راه یافته برای رقابت در عرصه انتخابات شوراهای شهر و روستا 28 خرداد 1400 آرزوی رسیدن به آمال خویش و تن پوش لباس خدمت !!! لحظه شماری می نمودند  ، کیست که نداند که حضو ر و جلوس در محل کار شورا  به آن می ماند که برجی 111 طبقه توسط آنان در دست احداث می باشد ، طبیعی است طبقات « پنت هاوس » و دارای چشم انداز بالا از آن کسانی خواهد بود که هزینه ی بیشتری در حین رقابت متحمّل شده باشند ( البته این حکم در تمامی ادوار عام نبوده و شگفتانه هایی هم دیده شده که نشان از کاریزمای ارزشی ، اخلاقی ، فردی و اجتماعی فرد یا افراد انگشت شمار داشته است ).

* متاسفانه مردم شریف و مجذوب در ولایت پاکدشت در تمام بازه زمانی یاد شده از ” خودی ها ” ، ” ناخودی ها ” و هزاران بار بیشتر از « نخودی ها » و ” رستم های دست سازی ”  که روز های اوّل ورودشان با ظاهری موّجه دل می ربایند و در ادامه نان دو رو خشخاش خود را از تنور اختلافات تصنعی جریانات یاد شده تحصیل نموده و می نمایند ضربه خورده است.

*اینجانب به نمایندگی از سوی مردم شهرم از حضرتعالی تحت عنوان خادم جمهور استدعا دارم ضمن بذل عنایت نسبت به مشکلات یاد شده ، یک بار برای همیشه ، علاوه بر صدور دستور مقتضی برای شناخت دقیق آسیب ها ، نسبت به جرّاحی دمل های موجود که سه دهه است با رشد خود ریزش شدید سرمایه های اجتماعی را به همراه داشته است ، اقدام فرمایید.

 

 عضو پیوسته انجمن جامعه شناسی ایران

کارشناس خبر از دانشکده صدا و سیما ، صاحب امتیاز رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “

رضا عرب

 

 

 

 

 

رونوشت :

– جناب آقای دکتر سعید جلیلی جهت استحضار.

– استاندار محترم تهران جناب آقای بند پی جهت استحضار .

– فرماندار محترم شهرستان پاکدشت جهت استحضار.

– … … …

-… … …

انتهای پیام

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *