دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

۲۵۰۰ نفر از کارکنان علوم پزشکی همدان به کرونا مبتلا شدند

۲۵۰۰ نفر از کارکنان علوم پزشکی همدان به کرونا مبتلا شدند

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمانی و پرسنل این دانشگاه از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون به بیماری مبتلا شده و ۲ نفر از مدافعان سلامت در استان نیز شهید شدند.

به گزارش ایرنا، رشید حیدری مقدم روز سه شنبه در آیین تجلیل از کادر بهداشت و درمان استان همدان، اظهار داشت: نتیجه آزمایش پی.سی.آر ۲۴۷ پزشک، ۶۶۶ پرستار ، ۳۴ بهیار، ۱۶ ماما ، ۸۱۷ پرسنل بیمارستان، ۶۰۷ تن از کادر بهداشت،۸۷ نیروی فعال در آزمایشگاه و ۱۰ نفر از سایر همکاران مثبت بوده است.

وی بیان کرد: از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و ۲۳۷ مورد مثبت بستری در بیمارستان ها و ۱۳ هزار و ۴۸۸ مورد مثبت در مراکز سرپایی داشته ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اضافه کرد: تعداد موارد مثبت جدید در ۲۴ ساعت گذشته شامل ۷۳ بیمار بستری و شناسایی ۱۳۷ بیمار کرونایی در مراکز سرپایی بوده، همچنین در این مدت با مرگ  ۱۱ بیمار، شمار متوفیان کرونایی در استان به یک هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

حیدری مقدم اظهار داشت: استان همدان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سه پیک بیماری را تجربه کرده که در پیک اول حداکثر بیماران بستری مثبت به ۴۰۲ نفر، در پیک دوم به ۶۱۲ بیمار و در پیک سوم به یک هزار و ۱۰۰ بیمار بستری رسید.

وی بیان کرد: شمار متوفیان کرونا در پیک نخست چهار نفر در روز، پیک دوم هشت نفر و در پیک سوم روزانه به طور میانگین به ۱۵ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ادامه داد: در این استان از همکاران بهورز تا پرسنل بیمارستانی کوچکترین کم کاری در خدمت رسانی به بیماران نداشتند و کادر بهداشت و درمان با تمام وجود تلاش کردند.

حیدری مقدم گفت: استان همدان دارای سه هزار و ۲۱۰ تخت بیمارستانی است و در صورت بروز شرایط بحرانی بیماری، حتی اگر پنج درصد جمعیت استان به کرونا مبتلا شوند نیازمند ۳۵ هزار تخت بیمارستانی هستیم.

وی یکی دیگر از دغدغه های بخش درمان را کمبود دستگاه اکسیژن دانست و افزود: هم اینک تعداد دستگاه های موجود کافی است اما در صورت افزایش شمار بیماران  کرونایی با تعداد دستگاه های موجود نمی توان پاسخگوی نیاز بیماران باشیم.

آیین تجلیل از کادر درمان به طور همزمان علاوه بر مرکز استان در شهرستان ها نیز برگزار شد در مرکز استان از ۹۵ نفر تجلیل شد، هر چند به صورت نمادین ۱۱ نفر از نمایندگان کادر درمان در جلسه حضور داشتند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *