یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

۴۰ هزار فلسطینی، قربانی حملات رژیم اشغالگر به غزه / شهادت 192 نفر از کادر درمان و پزشکان

۴۰ هزار فلسطینی، قربانی حملات رژیم اشغالگر به غزه / شهادت 192 نفر از کادر درمان و پزشکان

دفتر رسانه‌ای دولت در غزه اعلام کرد ۱۹۲ نفر از کادر درمان و پزشکان غزه شهید شدند، ۴۰ دستگاه آمبولانس منهدم شده، ۱۱۳ موسسه بهداشتی به شدت آسیب دیده و ۱۸ بیمارستان و ۴۰ مرکز بهداشتی از مدار خدمت خارج شده‌اند. جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که وارد سی و سومین روز خود شده است، حدود ۴۰ هزار فلسطینی از جمله شهدا، مجروحان و مفقودان را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش فارس، «سلامه معروف»، رئیس دفتر رسانه‌ای دولت در نشستی خبری گفت: از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا امروز، سی و سومین روز حملات، ۱۰۵۶۹ شهید شامل ۴۲۳۷ کودک، ۲۸۲۳ زن و دختر و ۶۳۱ سالمند جان باختند؛ علاوه بر این، گزارش‌هایی درباره بیش از ۳۰۰۰ مفقود و ۲۶۰۰۰ شهروند فلسطینی مجروح ثبت شده است.

سلامه افزود: تیم‌های دولتی شهادت ۱۰۲۱ شهروند غزه و شمال نوار غزه را ثبت کردند که به مناطقی که اشغالگران ادعا می‌کردند در جنوب نوار غزه امن هستند آواره شده بودند؛ ۴۹ خبرنگار نیز از آغاز تجاوزات اسرائیل تاکنون شهید شده‌اند.

وی در ادامه گزارش خود اعلام کرد: ۱۹۲ نفر از کادر درمان و پزشکان غزه شهید شدند، ۴۰ دستگاه آمبولانس منهدم شده، ۱۱۳ موسسه بهداشتی به شدت آسیب دیده و ۱۸ بیمارستان و ۴۰ مرکز بهداشتی از مدار خدمت خارج شده‌اند.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: اشغالگران تاکنون ۱۰۷۱ قتل عام علیه خانواده‌های فلسطینی انجام داده‌اند؛ جنایاتی که جان هزاران شهید را گرفته و مجروحانی بر جای گذاشته است که اکثریت آن‌ها زن و کودک هستند. در حالی که ۱.۵ میلیون شهروند فلسطینی از خانه‌های خود به سرپناه‌های موقت یا منازل اقوام خود آواره شدند.

وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه، ۸ نوامبر اعلام کرد که بمباران مداوم نوار غزه توسط اشغالگران برای سی و سومین روز متوالی، موجب شهادت ۳۶ نفر از گروه‌های امدادی شده و از ۳۵ بیمارستان موجود در غزه، هم‌اکنون ۱۸ بیمارستان از مدار خدمت خارج شده‌اند.

«می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین در این خصوص تصریح کرد: فعالیت بیش از نیمی از بیمارستان‌های نوار غزه به دلیل بمباران یا تمام شدن سوخت و برق متوقف شده است.

مدیر بیمارستان‌های نوار غزه نیز طی گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» درباره شرایط بحرانی مراکز درمانی نوار غزه گفته بود: «بیمارستان‌های شمال نوار غزه از کمبود دارو و مواد غذایی رنج می‌برند؛ پس از وساطت‌های طولانی فقط ۹ مجروح را توانستیم به مصر منتقل کنیم».

پایان پیام/ ت 40

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *