جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

هشدار نسبت به افزایش فقر در آمریکای‌لاتین

هشدار نسبت به افزایش فقر در آمریکای‌لاتین
*براساس اطلاعات بدست آمده، پیش‌بینی شده میزان فقر تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۳۰.۸ درصد و فقر مطلق ۱۱.۵ درصد افزایش یابد. اگر این آمار به طور دقیق درست باشد، حدود ۲۷ میلیوین نفر بیشتر از آمار سال ۲۰۱۴ در این منطق فقیر شده اند.

تهران-ایرنا- کارشناسان نسبت به افرایش فقر در میان شهروندان منطقه آمریکای‌لاتین و حوزه کارائیب هشدار دادند.

 براساس گزارش جدید کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و حوزه کارائیب(سلاک)  شش میلیون نفر تا پایان سال جاری میلادی با فقر مواجه خواهند شد.

در این گزارش با عنوان “دورنمای اجتماعی آمریکای لاتین” مشخص شد که در سال جاری میلادی نزدیک به ۱۹۱ میلیون نفر در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در فقر به سر می برند که ۷۲ میلیون نفر از آنها در فقر مطلق قرار دارند.

براساس اطلاعات بدست آمده، پیش‌بینی شده میزان فقر تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۳۰.۸ درصد و فقر مطلق ۱۱.۵ درصد افزایش یابد. اگر این آمار به طور دقیق درست باشد، حدود ۲۷ میلیوین نفر بیشتر از آمار سال ۲۰۱۴ در این منطق فقیر شده اند.

تاثیرات ناشی از فقر در میان شهروندان آمریکای لاتین و حوزه کارئیب بیشتر بر کودکان، زنان، بومی ها، آفریقایی تبارها، روستاییان و بیکاران بوده است.

هشدار در مورد افزایش فقر در آمریکای لاتین در حالی اعلام شده است که بیشتر کشورهای این منطقه با چالش های دیگری از جمله خشونت و کمبود رفاه اجتماعی روبرو هستند به همین دلیل مهاجرت از این منطقه به کشورهای با رفاه بیشتر مشکلات مهاجرتی جدی را در این منطقه و همچنین کشور آمریکا ایجاد کرده است.

منبع : خبرگزاری پرنسالاتینا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *