جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

اخبار داغ

” امیر مهدی ( مجتبی ) وحید بینا ” قهرمان 13 ساله تکواندو / استعدادی ناب از شهرستان قهرمان و شهید پرور پاکدشت ( مروری بر کارنامه پر افتخار ورزشی ایشان )

” امیر مهدی ( مجتبی ) وحید بینا ” قهرمان 13 ساله تکواندو / استعدادی ناب از شهرستان قهرمان و شهید پرور پاکدشت ( مروری بر کارنامه پر افتخار ورزشی ایشان )

” امیر مهدی ( مجتبی ) وحید بینا “سیزده ساله فرزند پاکدشت دارنده کمربند دان 2 از فدراسیون در رشته تکواندو ، تاکنون بارها در مسابقات داخلی به عنوان مقام اوّل و فنّی ترین بازیکن انتخاب شده است.

 

 

 

تکلمه :

 

رسانه کشوری ” رواپرس ” بر اساس رسالت ذاتی خود تاکنون تمام مساعی خویش را به منظور معرّفی نفرات برتر رشته های مختلف علمی ، هنری ، ورزشی و … ؛ در سطح کشور اسلامی و بویژه در جغرافیای شهرستان پاکدشت بکار بسته تا ضمن معرفّی آن عزیزان به هم میهنان و همشهریان پاکدشتی بر این مهمّ صحّه گذارد که به لطف سلطان خراسان ولی نعمت ایران اسلامی حضرت ثامن الحجج علیه آلاف التحیّه و الثناء ، مام وطن در هر زمینه سرشار از گوهرهای گرانبها و توانمندی است که کمترین آمال و آرزویشان به اهتزاز در آوردن پرچم سرخ رنگ این سزمین اهورایی در مرتفع ترین نقاط گیتی می باشد مشروط بر آنکه :

*اراده ای برای کشف ، پرورش ، بهره وری ، آتیه سازی و فراهم نمودن بستر عدم مهاجرت ( به سایر نقاط جهان ) این استعدادهای گرانسنگ در وجود دست اندرکاران وجود داشته باشد ، متولّیان امری که شاید خواسته و ناخواسته با کاریکاتوریزه کردن « “ ژن های خوب ” تهی از شایستگی و مملو از ادّعا » و « نادیده انگاشتن سهم استخوان خردکرده های خاک طریق خورده » شرایطی را مهیّا می نمایند که « اغیار نامتناسب با معیارهای ارزش ورزش قهرمانی و پهلوانی »  از طُرق روشهای نامتعارفی همچون ” دوپینگ ” میداندار معرکه گردند.

*شوربختانه با ابتناء بر مصادیق متعدّد ، جامعه ورزش ما در بسیاری از موارد از وجود چنین نقیصه و بیماری پاندمیکی رنج می برد و اگر نبود و نباشد عشق و علاقه شخصی و البتّه نه منطبق بر دُکترین سیستماتیک عزیز مربیّانی که بر یافتن و پروراندن گوهرهای اکتشافی خود اصرار دارند ، معلوم نبود چه آینده ای را برای استعداد به چشم نیامده  می بایست به تصویر کشید؟

*با یک سوال از مسوولان عالیرتبه تشکیلات عریض و طویل ورزش کشور از  اطاله ی کلام استنکاف ، مرقوم می دارم استعدادهای دارای شرایط مشابه و یا شاید بیش از قهرمان 13 ساله ما در سطح شهرستان پاکدشت و بلکه گستره ی جغرافیای کشورمان که فاقد حمایت خانواده و تموّل مالی می باشند چگونه می توانند در عرصه قهرمانی ورود و به اثبات شایستگی های خویش بپردازند ؟ براستی چاره ی کار چیست ؟ انرژی و استعداد سوزی تا کی ؟

*خوشبختانه در همین اثناء و مقارن با سالروز ولادت کریم اهل بیت ، خورشید دوّم کهکشان ولایت حضرت امام حسن مجتبی ( ع ) رزومه ورزشکاری نوجوان همنام حضرت ایشان بدستم رسید که خانواده بسیار محترمشان با همّت و حمایت زاید الوصف خویش و مساعدت آن دسته از مربیانی که در رسایشان قلم فرسایی شد گهر نابی را تقدیم جامعه ورزش نموده اند ؛ امیدوارم دلبند جانمان در سایه سار فرزند ارشد مولای متّقیان علی عالی اعلی ( ع )  افق های روشنی در پیش روی داشته باشد انشاالله.

این شما و این هم مروری بر کارنامه ورزشی نوجوانی شایسته از دیار شهیدان بی ادعااااای شهرستان پاکدشت ، قهرمان برجسته 13 ساله امان ” امیر مهدی ( مجتبی ) وحید بینا .

 

 

خدایا چنان کن سر انجام کار                    توخشنود باشی و ما رستگار 

جامعه شناس – مدیر مسئول رسانه کشوری ” رواپرس ” و دو هفته نامه مکتوب در دست انتشار ” پاکدشت سلام ” 

رضا عرب

 

 

 

 

 

 

امیر مهدی وحیدبینا » در بیست و هفتمین روز از تیر ماه سال 1386  در شهرستان پاکدشت ( محلّه مامازند ) در یک خانواده فرهیخته فرهنگی متولد و خانواده وی به جهت تعلّق خاطر وافر به امام حسن مجتبی علیه السلام نام ” مجتبی ” را در کنار نام سجلّی ایشان برایش برگزیدند.

_در سال 1392 و در سن 6 سالگی والدین به منظور پرورش قوای جسمانی و معنوی ایشان ورود وی را در عرصه ورزش کلید زد ، پس از ثبت نام نامبرده در رشته تکواندو در ورزشگاه شهید ولی الله قمی فعالیت ورزشی اش را زیر نظر استاد حسن خراسانی آغاز نمود ، استاد خراسانی و استاد داوود باقر زاده اساتید شاغل در ورزشگاه مذکور بلافاصله تحت تاثیر استعدادهای بالقوه این ورزشکار خردسال قرار گرفته پس از 6 جلسه تمرین او را به مسابقات باشگاه های پاکدشت رهنمون ساخته و زحمات زیادی در بالفعل رساندن استعداد این ورزشکار متحمّل شدند.

_ مجتبی توانست بعد از تمرینات مستمر و حساسیت و تربیت خوب استادان خود در سال 1394 با انجام یک مسابقه عالی در شهرستان پاکدشت بین باشگاه های مدّعی که حتی بازیکنان تراز اوّل از خارج شهرستان به مسابقات معرفی کرده بودند موفق به کسب مقام اول شده و از طرف یکی از پیشکسوتان تکواندو شهرستان پاکدشت کمربند قرمز را به صورت تشویقی دریافت کرد .

—او در همان سال برای شرکت در مسابقات مدارس و آموزشگاه های پاکدشت از طرف باشگاه شهید ولی ا… قمی معرفی و توانست در آن بازی های سخت نیز مجدداً مقام اول را کسب و نام خود را به عنوان بازیکن ردیف اول شهرستان پاکدشت به ورزش تکواندو اعلام نماید .

—مجتبی با توجه به استعداد و انگیزه خود نسبت به تکواندو و حساسیت مربیان دلسوز آن (استاد حسن خراسانی و استاد داوود باقر زاده) بعد از مسابقات پاکدشت به مسابقات ورامین معرفی و موفق گردید در اولین مسابقه در شهرستان قرچک مقام اول را کسب نماید .

—مجتبی بعد از درخشش خوب در شهرستان پاکدشت و ورامین توسط ” استاد سید حسن میر ”  یکی از بزرگترین پیشکسوتان این رشته در کشور  جهت دریافت تجارب و تحصیل علوم این رشته به مربی اسبق تیم ملی ” استاد پیام خانلر خانی “ معرفی شد .

—مجتبی بعد از تمرینات سخت در باشگاه پانزده خرداد به سرپرستی ” استاد سید حسن میر ” و مربیگری “ استاد پیام خانلرخانی ” برای اولین بار به بازی های آزاد استان تهران معرفی و توانست در شهرستان ری به مقام دوّم دست یابد.

— وی بعد از نایب قهرمانی در شهرستان ری توسط ” استاد سید حسن میر ” به بازیهای نیروهای مسلح مستقر در استان تهران ( واقع در پارچین ) معرفی و در آن بازی های سخت مجددا“  مقام نایب قهرمانی را تجربه و به عنوان فنی ترین بازیکن آن مسابقات شناخته شد .

_مجتبی بعد از این بازیها به عنوان یکی از مدعیان تکواندو ورامین و حومه شرق تهران به بازیهای آزاد ”  استان سمنان ” دعوت و در آن بازیها مقام اوّل و به عنوان فنی ترین بازیکن شناخته شد .

_ این ورزشکار در سال 1396 مجدداً برای بار دوّم به بازی های آزاد استان تهران در دولت آباد شهرستان ری معرفی که در آن زمان توانست مقام سوم را کسب نمود ، حضور در این دوره از مسابقات زمینه آشنایی مجتبی را  با “ استاد محمد هداوند حیدری ” چهره شناخته شده این رشته فراهم و پس از این آشنایی مقدّمات ورود این ورزشکار به باشگاه فرمانیه تهران مهیّا گردید  ؛ مچتبی در این باشگاه با رهنمودهای ” استاد محسن سلطانی راد “  برای  اوّلین بار  به لیگ دسته یک تهران در رده سنی خردسالان معرفی و در سال 97 نیز با تن پوش این باشگاه به لیگ برتر استان تهران و همچنین لیگ کشور راه یافت.

—مجتبی در همان سال در رده خردسالان در استان قزوین نیز به مقام اول کشور نائل گردید .

—این ورزشکار علاوه بر حضور در مسابقات لیگ کشور در سال 97  ، مجتبی در همان سال به صورت همزمان موفق شد به مقام اوّل مسابقات آزاد شهرستان رباط کریم و همچنین مقام اول شهرستان پاکدشت نائل گردد آنهم در شرایطی که هر دو مسابقه رقابت سنگینی بین بازیکنان مطرح و رنکینگهای اول شهر تهران برگزار می شد.

* اساتید ایشان ضمن پذیرش زحمات جدّی و نظارت بر عملکرد وی و احصاء  افتخارات مشابه در سال 98 و منطبق بر عملکردش در سال 97 به جدّ اصرار دارند با همان میزان آمادگی و در لوای پیراهن همان باشگاه فرمانیه در مسابقات داخلی شرکت نماید.

***شگفت سازترین برگ زندگی این ورزشکار آنهم بنا به تایید اساتید عبارت است از کسب مقام اوّل و فنّی ترین بازیکن در حضور چهره های شاخص استان تهران مانند ” ابوالفضل ایمانی ” و ” امیر علی شریعتی ” و  نفرات نامی مذکور.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *