جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سلامت جسم و پرداختن به معنویات از ضروریات جامعه پویاست

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سلامت جسم و پرداختن به معنویات از ضروریات جامعه پویاست
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، توجه به سلامت جسم و پرداختن به معنویات را از ضروریات یک جامعه پویا عنوان کرد.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام محمد قمی در مراسم «اذن عزا» که عصر امروز 30 مرداد با حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران، خدام و زائران در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: مکتب رضوی در خصوص تقابل سلامت و عزاداری، علم و دین و عقل و دین تکلیف مسلمانان را روشن کرده است.
سخنران این مراسم به وضعیت موجود در جامعه که متأثر از شرایط کرونایی است اشاره کرد و گفت: همه ساله در این ایام شاهد خیل عظیم عشاق حسینی در حرم مطهر ضوی بودیم اما امسال شرایط به وجود آمده و تبع آن بسته شدن درهای حرم مطهر رضوی موجب دل‌تنگی زائران رضوی و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شده است.
حجت‌الاسلام قمی، اقامه عزای سید و سالار شهیدان را مطالبه عموم مردم عنوان کرد و گفت: عزاداری یک نیاز اجتناب ناپذیر روحی است که نه تنها شادابی جامعه را تضمین می‌کند بلکه احیاء کننده آن است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نبرد امروز را نبرد اراده‌ها دانست وبرترین اراده‌ها در این نبرد تمدنی را متعلق به ارادتمندان امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: پیروان این خاندان در عزای سیدالشهدا (ع) بهترین بهره را از مکتب امام حسین (ع) در تقویت باورها در نبرد بزرگ و پیچیده تمدن‌ها کسب می‌کنند.
حجت‌الاسلام قمی در ادامه سخنان خود به رساندن خبر کربلا توسط پیامبر اسلام (ص) به صدیقه طاهره اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) بعد از بکاء شدید پرسیدند چه کسانی عزای فرزندم را اقامه می‌کنند و پیامبر (ص) فرمودند رجال و نساء امت من اهل بکاء بر حسین (ع) هستند و مردم ایران مصداق این روایت هستند و در هر شرایطی عزای حسینی را اقامه می‌کنند.
وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برپایی مجالس حسینی اظهار کرد: در اقامه عزای سیدالشهدا (ع) همه باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا توفیق اقامه عزاداری را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام قمی اضافه کرد: از امام رضا (ع) اذن عزا و توفیق اقامه عزا را خواستاریم و امسال یادی خواهیم کرد از حسین دوستانی که در صدر اسلام در خفا به اقامه عزای امام حسین (ع) می‌پردازند.

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *