یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خادمیاران سلامت به نام امام رضا(ع) به بیماران خدمت می‌کنند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خادمیاران سلامت به نام امام رضا(ع) به بیماران خدمت می‌کنند
مسئول کانون سلامت رضوی استان کرمان گفت: خادمیاران سلامت با نام امام رضا در بیمارستان‌ها به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.

دکترمحمد طاهری با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و تقدیر از فعالان عرصه بهداشت و درمان برای حضور و خدمات‌رسانی بی وقفه به بیماران گفت: خادمیاران سلامت استان کرمان از بدو تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا، آمادگی خود را برای درمان و مراقبت از بیماران نیازمند اعلام کردند.
وی با بیان اینکه این گروه متشکل از پزشکان، پرستاران و روانشناس از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان هستند،  ادامه داد:  خادمیاران با هماهنگی معاونت‌های بهداشت و درمان این دانشگاه در عرصه‌های مختلف پیش قدم شدند.
مسئول کانون سلامت استان کرمان با بیان اینکه شیوع این بیماری باعث استرس و نگرانی در جامعه شده است، بیان کرد: خادمیاران سلامت از طریق تلفنی یا حضور در بیمارستان‌ها به همراهان بیماران که بستری هستند مشاوره داده تا درد و رنج این بیماری کاهش وتسکین یابد.
وی، آموزش را مهمترین رکن برای مقابله با کرونا دانست و یادآور شد: با همکاری کانون رسانه نیز پیام‌های بهداشتی و آموزشی تهیه و از طریق فضای مجازی در اختیار خادمیاران استان قرار گرفته است.
طاهری از اعلام آمادگی سایر خادمیاران کانون‌های محله‌ای و تخصصی برای کمک‌ به پزشکان و پرستاران و نیروهای درمانی استان خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم که با همکاری مردم و رعایت اصول بهداشتی از این وضعیت قرمز در کشور عبور کنیم.
طاهری در ادامه به سایر فعالیت‌های این کانون اشاره کرد وگفت: کانون سلامت هم زمان با اجرای طرح رواق رضوی در دهه کرامت و دهه پایانی ماه صفر و برپایی موکب سلامت ویژه خواهران و برادران با حضور پزشکان متخصص داخلی- عفونی-اطفال، فوق تخصص غدد، پرستار، ماما، دندانپزشک، پزشک عمومی، کنترل فشار، وزن و قند خون به مردم خدمت‌رسانی کردند.
وی افزود: در این ایام بیش از 1800 نفر از خدمات پزشکی، پرستاری، مامایی و دندانپزشکی رایگان استفاده کردند.
گفتنی است، در استان کرمان قریب 13 هزار خادمیار رضوی به نام امام رضا به نیازمندان ومحرومین خدمت رسانی میکنند.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *