یکی از فعالیت های موسسه رسانههای نوین آستان قدس رضوی در ایام کرونایی، پاسخگویی به شبهات پیرامون ویروس کرونا در فضای مجازی با هدف بیان شایعات و دروغهای روز در فضای مجازی بود که در 15 قسمت در مجموع زمانی بیش از 19 دقیقه تولید شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
از ابتدای شیوع بیماری کرونا شبهاتی مربوط به تعطیلی اماکن مقدس بوجود آمد که این موسسه به تولید ویدئوهایی با محوریت پاسخ به این سوالات و شبهات پرداخت که در 15 روز اول فروردین به اوج خود رسید.
اگر چه با گذشت زمان از میزان این شایعات کاسته شد اما کار ویژه پاسخ به شبهات و شایعات کرونایی همچنان ادامه دارد و در صفحات مرکز پاسخگویی به شبهات فضای مجازی منتشر میشود.
رصد و پایش موضوعات مرتبط با کرونا و آستان قدس رضوی از دیگر اقداماتی بود که از همان ابتدا در دستور کار این مجموعه قرار گرفت و طی این مدت به طور میانگین ماهانه 10 تا 15 گزارش موضوع محور در قالبهای «گزارش توزیع خبر» و «گزارش بازتاب خبر» تنظیم و با نمودارها و آمارهای کارشناسی و تحلیلی ارائه شد.
همچنین موسسه رسانههای نوین و شبکههای اجتماعی آستان قدس رضوی با فعالیت در پیامرسانهای مختلف از جمله روبیکا، اینستاگرام، سروش، بله، ایتا، گپ، آی گپ و…. همچنان سعی در نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد و در صدد است تا حال و هوای حرم مطهر را به خانههای عاشقان و دلدادگان حضرت رضا(ع) ببرد.
منبع : آستان نیوز