یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

استاندار ایلام: مرز مهران بسته است/ زائران به استان‌های خود برگردانده می‌شوند

استاندار ایلام: مرز مهران بسته است/ زائران به استان‌های خود برگردانده می‌شوند

استاندار ایلام گفت: مرز مهران همچنان بسته است و تمام تمهیدات و برنامه‌ریزی های لازم در مرز مهران برای بازگشت زوار اندیشیده شده و همه زائرانی که در مرز و شهر مهران حضور دارند به استان خود برگردانده می‌شوند.

به گزارش گروه سایر رسانه های رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “ به نقل از ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در نشست ویژه ستاد اربعین در شهرستان مهران اظهار داشت: مرز مهران همچنان بسته است ، تمام تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای بازگشت زوار اندیشیده شده و همه زائرانی که در مرز و شهر مهران حضور دارند به استان خود عودت داده می شوند.

وی با بیان اینکه کرونا و صدور مجوز از سوی دولت عراق ۲ موضوع مهم و تاثیرگذار در برنامه ریزی های ستاد اربعین هستند، افزود: طبق برنامه ریزی قبلی ۶۰ هزار نفر از مسیرهای هوایی به عراق سفر کرده و پیش بینی می شود ۹۰ درصد از این افراد از مرز مهران برگردند که ضرورت دارد برنامه ریزی لازم بدین منظ‌ور انجام شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به انبوه جمعیتی که در مرز، شهر و ورودی مهران و نیز حجم جمعیت بازگشت در روزهای آینده مشاهده می شود، ضرورت دارد کلیه دستگاه‌ها و مدیران برنامه ریزی ها، تدابیر و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

نوذری با تاکید بر برنامه ریزی برای پذیرایی و انجام خدمات لازم برای زائران، یادآور شد: معاونان استاندار، فرماندار مهران، اعضای ستاد و سایر مدیران زمینه کار را فراهم آورده تا موکب داران و سایرین بتوانند بصورت هماهنگ شده پذیرایی و خدمات مورد نیاز به زائران را انجام دهند.

وی با تاکید بر آماده باش کامل مدیران، امکانات و تجهیزات برای اربعین اضافه کرد: کلیه مدیران عضو ستاد اربعین تا پایان روز جمعه مورخ نهم مهرماه موظف به استقرار در مهران و مکلف به انجام خدمات پیش بینی شده برای تسهیل در تردد زائران هستند.

استاندار ایلام با بیان اینکه اربعین آبروی نظام و استان بوده و در سالیان گذشته جمعیت میلیونی از مرز تردد داشته اند و مردم استان نیز همواره بعنوان خادم الحسین خدمات مطلوبی را به انجام رسانده اند، بر همکاری و هماهنگی در استان بعنوان باب الحسین و برنامه ریزی و تمهیدات لازم توسط مدیران برای تسهیل در تردد زائران و ارائه خدمات تاکید کرد.

طبق مصوبه ستادهای ملی اربعین و کرونا مقرر شده مرز مهران برای بازگشت زائران بازگشایی شود تا زائرانی که به عراق سفر کرده اند از این مرز وارد کشور شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *