دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

 قالیباف : مکتب شهید سلیمانی برخاسته از مکتب امام خمینی(ره) بود

 قالیباف : مکتب شهید سلیمانی برخاسته از مکتب امام خمینی(ره) بود

نهم دی ماه روز تاریخی انقلاب اسلامی و روز بصیرت و حضور در میدان و روز نه گفتن به افرادی بود که ارزش ها را زیر پا گذاشتند که مردم ولایتمدار و انقلابی ایران مثل دوران دفاع مقدس نشان دادند همچنان بر باورهای انقلابی و دینی خود ایستاده اند.

 

 

 

دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طی چهل سالی که بنده توفیق دوستی و مصاحبت با شهید سلیمانی را داشتم هیچگاه ترس از مرگ را در ایشان ندیدم، زیرا او از هیچ امری در عالم جز خداوند نمی ترسید.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، دومین سالگرد گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یادواره شهدای مدافع حرم استان تهران و شهرستان ری و همچنین گرامیداشت حماسه 9دی با حضور پرشور مردم ولایتمدار ری و تهران در مصلای امام علی(ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

دکتر محمد باقر قالیباف در این آئین با اشاره به حماسه مردمی 9 دی، اظهار داشت: این روز، روز تاریخی انقلاب اسلامی و روز بصیرت و حضور در میدان و روز نه گفتن به افرادی بود که ارزش ها را زیر پا گذاشتند که مردم ولایتمدار و انقلابی ایران مثل دوران دفاع مقدس نشان دادند همچنان بر باورهای انقلابی و دینی خود ایستاده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس طی عملیاتی پلید به شهادت رسیدند که جا دارد این روز را تبریک و تسلیت گفت. تسلیت از این باب که در این مقطع حساس ما نیازمند فرمانده ای مانند ایشان هستیم و مایه اندوه هست که همچنین شخصیتی را از دست داده ایم و امروز جای خالی او در جای جای جبهه مقاومت حس می شود.

وی ادامه داد: از این جهت نیز تبریک میگوییم که در بستر این انقلاب و طبق فرهنگ متعالی قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام، یک فرد روستازاده ای مانند شهید سلیمانی در خانواده ای ضعیف، استعدادها و ظرفیت هایش جوانه زد و از فرماندهان شجاع، مدیر و مدبر دوران دفاع مقدس شد و تا چهل سال در مسیر به زمین زدن هژمونی دروغین آمریکا و ایادی کفر و ظلم لحظه ای درنگ نکرد.

قالیباف ابراز داشت: شهید سلیمانی ویژگی هایی داشت که اگر امروز نام ایشان جاودانه شده بسبب همین خصوصیات است؛ ایشان فردی بسیار مردمی بود و تا آخرین لحظات این خصوصیت همراه ایشان بود و مسئولیت های خطیر ایشان سبب دست بر داشتن از این خصوصیت نشد و در حقیقت مکتب شهید سلیمانی برخاسته از مکتب امام خمینی(ره) بود.

رئیس قوه مقننه افزود: یکی دیگر از ویژگی های ایشان انقلابی بودنش بود؛ از همین رو وی هرگز تحت تاثیر هیاهوی جریانات سیاسی نبود و خودنمایی های شیطانی نداشت و در تمامی سخنانش همواره دو نکته مدنظرش بود که هیچ حرفی خلاف عقل و عدل نزند و مطیع امر ولی خود بود و هرکجا که مردم به وجود او نیاز داشتند بدون هیچ عذری حضور مؤثر داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت: عظمتی که در جبهه مقاومت اتفاق افتاده ثمره توده های مردمی اعم از فاطمیون، زینبیون و دیگر اقشار بوده است که از همین رهگذر شهید سلیمانی به گره گشایی توده های مردم بسیار معتقد بود که بی شک این باور، باور ولایی و انقلابی است.

گفتنی است، تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حاج کریم منصوری، سخنرانی سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهداء، مدیحه سرایی حاج نریمان پناهی و تجلیل از خانواده شهدا از دیگر برنامه های این آئین بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *