جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اعلام ویژه برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی استان قم در دهه کرامت

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اعلام ویژه برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی استان قم در دهه کرامت
دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی استان قم در جمع خبرنگاران به تشریح ویژه‌برنامه‌های این دبیرخانه در دهه کرامت پرداخت.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقر تکیه‌ای دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم در جمع خبرنگاران، با اشاره به ویژه برنامه‌های محوری خادمیاران در دهه کرامت گفت: با ورود خادمان اعزامی حرم مطهر امام رضا(ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید، ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان قم آغاز شد.

وی افزود خادمان بارگاه منور رضوی با همراهی خادمیاران قم در مراسم خطبه‌خوانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران شرکت کرده و به دیدار کارکنان و خادمان بنیاد شهید انقلاب اسلامی استان رفتند.

حجت الاسلام تکیه‌ای، دیدار خادمان امام رضا(ع) با استاندار قم، خانواده شهدای مدافع حرم استان و پزشکان و پرستاران مدافع سلامت را از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید استان قم اعلام کرد و ادامه داد: تجلیل از خانواده معظم شهدا، حضور در جمع مردم مناطق کم برخوردار قم و دیدار با صنعتگران و صاحبان کارخانجات کارآفرین استان، از دیگر برنامه‌های کاروان خدام خواهد بود.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان قم گفت: در راستای تجلیل از شخصیت‌های خدمتگذار استان، نشان خدمت رضوی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و شهردار قم اعطا شد.

اعزام بیماران صعب العلاج به مشهد

وی برگزاری جشن های دخترانه حضرت معصومه(س) و ۳۰ عنوان برنامه محوری دیگر را از ویژه برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در هفتمین سال حضور خادمان امام رضا(س) در قم عنوان کرد.

حجت الاسلام تکیه‌ای اظهار کرد: در دهه کرامت سال جاری، تعدادی از بیماران صعب العلاج استان در قالب طرح دخیل پنجره فولاد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به مشهدالرضا(ع) اعزام خواهند شد.

وی برگزاری مراسم عقد تعدادی از نو مزدوجین استان در اتاق عقد مسجد مقدس جمکران با حضور خادمان امام رضا(ع)، را از دیگر برنامه خادمیاران‌رضوی است و گفت: در این طرح، زوجین از خدمات مشاوره رایگان خانواده که توسط کانون خدمت خانواده رضوی ارائه خواهد شد بهره‌مند می‌شوند.

برگزاری همایش «فدای دخترم» به میزبانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، همایش تقدیر از بانوان برتر خادمیار و همایش تجلیل از دختران ممتاز و فعال استان و خادمیاران دختر نمونه، از ویژه برنامه‌های اختصاصی بانوان در دهه کرامت است که دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم به آن اشاره کرد.

وی افزود: ویژه برنامه «پیاده تا بهشت» عنوان برنامه دیگری است که خادمیاران رضوی استان قم با همراهی خادمان کریمه اهل بیت(س) و خادمان مسجد مقدس جمکران با پای پیاده زائر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خواهند شد.

حجت الاسلام تکیه‌ای صعود به قله دماوند و اهتزاز پرچم متبرک آستان قدس رضوی و پرچم خادمیاران رضوی استان قم را از برنامه‌های کانون خدمت ورزشی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان قم برشمرد که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ورزش و تندرستی خواهد داشت.

تسویه بدهی نیازمندان استان قم

حجت الاسلام و المسلمین تکیه‌ای، نقش کانون‌های خدمت محله‌ای را در برگزاری جشن‌های دهه کرامت مهم دانست و افزود: هر روز یک مسجد، میزبان یک کانون خدمت محله‌ای است و همزمان با برگزاری مراسم جشن و شادی، برای کمک به محرومین همان منطقه گلریزان خواهند داشت.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه «سهم من از همدلی» عنوان برنامه دیگری است که خادمیاران‌رضوی با مشارکت قرارگاه مردمی مرکزی قم و کمیته خادمین شهدا برگزار خواهند کرد. در این برنامه خادمیاران‌رضوی، ضمن تسویه بدهی محرومان محله، بیش از 2 هزار بسته پروتئینی و صدها بسته معیشتی را به نیازمندان هدیه خواهند کرد. همچنین بیش از ۱۰۰ بسته معیشتی دیگر نیز به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «ابراهیم رشید» میان محرومان توزیع خواهد شد.

ارائه خدمات تخصصی خادمیاران به نیازمندان

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم با اعلام خدمات‌رسانی خادمیاران کانون سلامت به بیماران نیازمند بخش کهک در قالب طرح «نسیم مهر رضوی» تاکید کرد: در این طرح، پزشکان متخصص استان، ضمن ویزیت و معاینه رایگان بیماران نیازمند، خدمات پزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی و پاراکلینیکی خود را تا پایان درمان بیماران ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام تکیه‌ای همچنین از برپایی میزهای خدمت رضوی در دهه کرامت خبر داد و افزود: خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی حقوقی، خانواده، بانوان و … خدمات و مشکلات حقوقی، مشاوره‌های خانواده، روانشناسی، تربیتی و … را به طور رایگان ارائه خواهند کرد.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران، از برگزاری شب شعر ادبی دختران در چهارشنبه امام رضایی خبر داد و افزود: در این همایش که توسط کانون خدمت رضوی شعر و ادب استان قم برگزار خواهد شد بانوان شاعر استان، اشعاری را درباره فضایل اهل بیت(ع) به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) قرائت خواهند کرد.

اجرای طرح «نذر رسانه» در راستای ترویج فرهنگ رضوی

در ادامه این نشست خبری، محمد حامد متوسل، دبیر اجرایی جشن‌های دهه کرامت دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان قم، ضمن قدردانی از مشارکت سازمان‌های مختلف استان برای برگزاری ویژه برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت گفت: خادمیاران رضوی با حضور در مراسم خطبه‌خوانی حرم مطهر و مراسم تعویض پرچم گنبد منور حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(س) و اخت الرضا(س) نشان دادند.

وی با اعلام افتتاح کانون‌های خدمت محله‌ای استان در دهه‌ کرامت گفت: کانون‌های خدمت محله‌ای می‌توانند نقش مهمی در ترویج سبک زندگی رضوی در محلات قم ایفا کنند.

در بخش پایانی این نشست حجت الاسلام مهدی نیکبخت مسئول کانون خدمت خبر و رسانه رضوی قم ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت اصحاب رسانه‌ در انعکاس اخبار و رویدادهای رضوی، از رسانه‌های استان خواست در قالب «نذر رسانه» که مورد تایید و تصویب آستان قدس رضوی است، رسالت تخصصی خویش را در ترویج فرهنگ رضوی و انعکاس خدمات تاثیرگذار مردم و خادمیاران امام رضا(ع) به انجام برسانند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *