شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / انجام عملیات ضدعفونی و آگاه‌سازی عمومی محلات مشهد توسط خادمیاران ورزشی آستان قدس رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / انجام عملیات ضدعفونی و آگاه‌سازی عمومی محلات مشهد توسط خادمیاران ورزشی آستان قدس رضوی
معاون فرهنگی و ورزشی تربیت بدنی آستان قدس رضوی از انجام عملیات ضدعفونی، گندزدایی و آگاه‌سازی عمومی طی چند هفته اخیر توسط ورزشکاران عضو کانون‌های خادمیاری تربیت بدنی آستان قدس رضوی خبر داد.

عظیم کریمی در گفت‌وگویی درباره کم و کیف ضدعفونی کردن تعدادی از محلات مشهد در شرایط شیوع بیماری اظهار کرد: اعضای کانون‌های خادمیاری ورزشی فعال در مناطق وکیل آباد، سجاد، توس و شهرک شهید رجایی مشهد برای ضدعفونی محلات خود دست به کار شدند و هر روز این اقدام ادامه دارد.

وی افزود: اعضای کانون خادمیاری منطقه سجاد، ماسک هم تولید می‌کنند. برشکاری ماسک‌ها در خیاطی انجام می‌شود و بعد در خود کانون خادمیاری، نسبت به دوخت و توزیع آنها اقدام می‌کنند. روزانه بین 500 تا 2000 ماسک تولید شده را به صورت رایگان در مساجد حاشیه شهر توزیع می‌کنند.  

کریمی در رابطه با کیفیت ضدعفونی کردن محلات شهرک شهید رجایی گفت: هر روز با اعضای کانون ورزشی ضمن مراجعه به محلات، مغازه‌ها و برخی منازل نسبت به ضدعفونی کردن منطقه اقدام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: خادمیاران کانون شهید سیدی از شش روز پیش این حرکت را آغاز کردند و روزانه حدود پنج ساعت را به این کار اختصاص می‌دهند و تا زمانی که خطر انتشار بیماری وجود داشته باشد، به این حرکت ادامه خواهند داد. البته از اعضای دو کانون خادمیاری دیگر این منطقه هم به کمک کانون شهید سیدی می‌روند.

کریمی با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی تحت نظر این کانون خادمیاری به خاطر شیوع بیماری تعطیل شده است، ابراز کرد: این حرکت از نظر ورزشکاران عضو کانون‌ها، ورزش محسوب می‌شود و با شور و اشتیاق برای کمک به همشهریان خود هر روز در این برنامه مشارکت میکنند.

این مقام مسئول در تربیت بدنی آستان قدس رضوی بیان کرد: اکیپ خدمت‌رسانی کانون خادمیاری شهید سیدی در چهار گروهِ 3 نفره نسبت به پاکسازی محلات اقدام می‌کند. روزانه دو نفر از بچه‌ها برای ضدعفونی‌سازی محیط و یک نفر هم به پاکسازی اماکنی مثل دستگاه‌های خودپرداز و پُوز که با دست تماس بیشتری دارد، مشغول هستند.

به گفته وی، شهرک محروم شهید رجایی مشهد شامل 12 محله است که هنوز بخشی از مردم این منطقه بحرانی بودن شرایط را باور نکرده اند و بزرگترین فایده این حرکت کانون خادمیاری آگاه‌سازی عمومی به خصوص افراد مسن و سالخورده شهرک بود.

کریمی اضافه کرد: به همین دلیل به افراد کم بضاعت و سالخوردگان مقداری لوازم ضدعفونی‌کننده به صورت رایگان تحویل داده شد تا خطر ابتلا در این منطقه از شهر کمتر شود.

وی با اشاره به مقادیر مواد ضدعفونی‌کننده در کانون خادمیاری شهرک شهید رجایی بیان کرد: بیشتر حجم مواد مصرفی برای گندزدایی و پاکسازی محلات استفاده می‌شود و روزانه میانگین 200 لیتر مواد ضدعفونی‌کننده محیطی مصرف می‌شود و مواد ضدعفونی‌کننده دست به صورت جداگانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کریمی یادآور شد: کانون‌های خادمیاری ورزشی شرکت‌کننده در این حرکت، هزینه‌های تهیه مواد ضدعفونی، تولید ماسک و دیگر اقدامات خود را از محل کمک‌های مردمی و خیران تامین می‌کنند.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *