یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضور بیش از 50 هزار زائر در واحد هنرهای قرآنی حرم مطهر رضوی در سال 98

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضور بیش از 50 هزار زائر در واحد هنرهای قرآنی حرم مطهر رضوی در سال 98
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: در سالی که گذشت بیش از 50 هزار نفر با حضور در واحدهای هنری دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی از خدمات این واحد بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع در گفتگویی با بیان اینکه اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از سال 1383 و در راستای فرهنگ سازی دینی و با هدف ایجاد زمینه‌ای برای انس هر چه بیش‌تر زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی با قرآن و عترت و همچنین به‌ منظور غنی‌سازی اوقات فراغت این عزیزان اقدام به راه‌اندازی واحد هنرهای قرآنی کرده است، بیان کرد: این واحد هنری در 4 رشته خوشنویسی، معرق، نقاشی و تذهیب خدمات ارزنده ای به زائران این بارگاه مقدس ارائه می‌کند.
وی بسترسازی در جهت شکوفایی استعدادهای هنری زائران و اشاعه جلوه‌های معارف رضوی در بین زائران و مجاوران حریم ملکوتی ثامن الحجج(ع) را از دیگر اهداف راه‌اندازی این واحد قرآنی دانست و اظهار کرد: در سالی که گذشت تعداد 51 هزار 568 نفر از زائران و مجاوران از خدمات این واحد قرآنی بهره‌مند شدند.
شجاع تصریح کرد: نگارگری و نقاشی یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای سنتی در ایران است و در سالی که گذشت 19 هزار و 369 زائر با حضور در کارگاه نقاشی و نگارگری به فراگیری و همچنین خلق آثار هنری در این زمینه پرداختند.
وی افزود: در سال 98 همچنین تعداد 14 هزار و 24 نفر نیز با حضور در کارگاه‌ خوشنویسی واحد هنرهای قرآنی با کمک مربیان این رشته آیات و احادیث کاربردی را به خطوط نسخ، کوفی، ثلث و نستعلیق قلم زنی کردند.
وی با بیان اینکه در سالی که گذشت 15 هزار و 867 نفر نیز در کارگاه تذهیب این واحد قرآنی حضور یافتند و با استفاده از نقوش متنوع، اوراق خطی، کتاب‌های نفیس همچون قرآن کریم، نهج البلاغه، روایات و احادیث اهل بیت(ع) را تزیین و آثار ارزشمند دیگری را نیز خلق کردند.
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی افزود: بخش معرق واحد هنرهای قرآنی نیز در سال 98 پذیرای 2 هزار 35 زائر و مجاور علاقه‌مند به این رشته بود که به فراگیری و خلق آثار ارزشمند با رویکرد قرآنی در این زمینه پرداختند.
وی در ادامه به اهدای آثار هنری به عنوان یکی از فعالیت‌های شاخص واحد هنرهای قرآنی حرم مطهر رضوی اشاره و بیان کرد: در سالی که گذشت تعداد 26 هزار و 773 اثر هنری خلق شده توسط اساتید و هنرجویان واحد هنرهای قرآنی حرم مطهر رضوی در زمینه خوشنویسی، نقاشی، تذهیب و معرق به زائران و مجاوران بارگاه سراسر نور ثامن‌الائمه(ع) اهدا شد.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *