دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برنامه‌های کانون‌های خادمیاری یزد در ماه مبارک رمضان تشریح شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برنامه‌های کانون‌های خادمیاری یزد در ماه مبارک رمضان تشریح شد
در نشستی که با حضور مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و مسئولان کانون‌های خادمیاری استان یزد برگراز شد، برنامه‌های کانون‌های محلی خادمیاری در ماه مبارک رمضان تشریح شد.

دکتر محمدحسین رحیمی‌نسب؛ مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد در نشستی با حضور مسئولان کانون‌های خادمیاری که در سالن اجتماعات شرکت مخابرات یزد برگزار شد، با اشاره به اقدامات ارزشمند خادمیاران رضوی در ایام مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در پی شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد حضور پرشور و جهادی خادمیاران در عرصه‌های مختلف خدمت به مردم بودیم.

وی ضمن قدردانی از تمامی خادمیاران فعال در عرصه مقابله با ویروس کرونا، ایجاد شبکه خادمیاری در حوزه‌ تولید ماسک و خدمت‌رسانی به مردم را یکی از مهمترین برکات و فرصت‌هایی عنوان کرد که در کنار این بحران جهانی رخ داد.

رحیمی‌نسب افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، کمبود ماسک و مواد ضدعفونی موجی از مطالبه عمومی را ایجاد کرد که بلافاصله با برنامه‌ریزی انجام گرفته بخش مهمی از این مشکل توسط خادمیاران رضوی و خانواده‌های آنها بر طرف شد و بیش از 600 خادمیار توانستند طی یک ماه بیش از ۲۵۰ هزار ماسک بهداشتی تولید کنند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا حضور دارند جزو خادمیاران رضوی هستند که جان بر کف در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند و بیش از ۳۰ خادمیار پزشک نیز خدمات مشاوره رایگان به مردم ارائه می‌دهند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان یزد در ادامه به نذر ۲۷۰ میلیونی خادمیاران نیز اشاره کرد و گفت: به نیت سلامتی امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران فراخوانی برای جذب نذورات بین خادمیاران اعلام شد که با استقبال پرشوری مواجه شد.

وی اضافه کرد: ذبح ۵۰ راس گوسفند و توزیع بین نیازمندان، پخت و توزیع 3 هزار غذای حضرتی و بسته‌های تبرکی بین بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر کرونا و تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰۰ بسته کمک معیشتی برای محرومین از دیگر اقدامات مهم خادمیاران در حوزه محرومیت زدایی است.

در ادامه مسئولان کانون‌ها به ارائه گزارشی از اقدامات خادمیاران محلات پرداختند و طرح و برنامه‌های خود را برای ماه مبارک رمضان تشریح کردند.

همچنین مقرر شد طرح «ضیافت رضوی» با هدف توسعه فرهنگ افطاری ساده در ماه مبارک رمضان با محوریت خادمیاران رضوی اجرا و طرح «قرار هشتم» تا پایان وضعیت شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت صدا و سیما پیگیری و اجرا شود.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *